Haftalık Bağımsız Gazete 20 Ekim 2020

Oyunla matematik birleşti

Kadıköylü Namık Kemal Yıldırım, çocukların matematiği eğlenerek daha rahat öğrenebilmesi için MatemetiGO projesini oluşturdu

Oyunla matematik birleşti
Erhan DEMİRTAŞ

Kadıköylü Namık Kemal Yıldırım, çocukların matematiği kolayca ve eğlenerek öğrenebilmeleri için yeni bir mobil uygulama yarattı. MatematiGO uygulaması Google Play ve App Store’dan ücretsiz olarak indirilebiliyor ve belli bir bölüm ücretsiz olarak kullanılabiliyor. Yıldırım,  uygulamanın çocuklar için matematik ve kodlama, yetişkinler için ise hafıza geliştirme oyunu olduğunu ifade ediyor. Yıldırım aynı zamanda MatematiGO oyununun Alzheimer hastası bireylerin de kullanımına açılacağını söylüyor.

YÜZDE 85’İ ALT DÜZEYDE

Uygulama nasıl çalışıyor?

MatematiGO uygulaması Google Play ve App Store’da ücretsiz olarak indirilebiliyor ve belli bir bölümü ücretsiz olarak kullanılabiliyor. Kullanıcılar daha fazla soru çeşidi çözmek ya da yarışmalara katılmak isterlerse lisans kodu ücretini ödeyerek uygulamanın tamamını kullanabiliyorlar. Uygulamamızın temeli eğitim odaklı olduğu için kayıt sırasında okul adları otomatik olarak kullanıcıların karşısına çıkıyor. Bu verilerle ilerde okullar arası yarışmalar ve turnuvalar yapmayı planlıyoruz. Uygulamada çocukların çok sevdiği puan toplayarak yarışmaya katılma heyecanı oyunun her anında var. Dolayısıyla başlayan üyeler arkadaşlarını davet ederek kendi gruplarını oyuna davet edebiliyorlar.

Neden MatematiGO uygulamasını geliştirdiniz?

Bu biraz da ülke sorunlarına duyarlı bir kuşaktan geliyor olmamızla ilintili olabilir. Türkiye’de eğitim çok önemli bir sorun ve özellikle son yıllarda yapboz tahtasına dönen bir sistemsizlik çocukları da velileri de endişelendirmeye başladı. Ben de iki çocuk babası bir veliyim. Çocukların yaşadıkları sorunları gözlemliyorum. Şimdiki çocukların ellerinden telefon veya bilgisayar düşmüyor. Her anları “dolu” olan bir nesil yetişiyor. Konuyu bilimsel temellere oturtarak bir eğitim teknolojisi ürünü halinde gerçekleştiren yapılar olmadığını gördük. Bunun üzerine düşünmeye başladık, Türkiye’de matematik özellikle de çarpım tablosu ve 4 işlem öğrencilerin velilerin karşısına bir sorun olarak çıkar. Dünya sıralamalarında Türk öğrencilerin hep sonlarda olduğunu görürüz, en son Milli Eğitim Bakanlığı ABİDE diye bir rapor yayınladı, o raporda ilkokul 8.sınıf öğrencilerinin yüzde 85'i matematikte dört işlemi orta ve alt düzeyde yapabiliyor. Biz de matematikteki bu temel soruna odaklanarak öğrencilere ve velilere hem de ülkemize bir katkı sunmak istedik.

TEKRARLARLA ÖĞRENİYORLAR

Bu uygulama matematik öğrenmede nasıl etkili oluyor?

Aslında öğrenmenin temelinde duyularla deneyimleme var. MatematiGO oyununda da göz görüyor,  ses tekrarlanıyor ve duyuluyor, el ile doğru seçenek işaretleniyor. Kullanıcı tüm bunları bir oyun biçiminde ü deneyimlediğinde, sürekli tekrarlarla farkında olmadan bellekte kayıt işlemi gerçekleşmiş oluyor.

Oyunla matematiği nasıl birleştirdiniz?

Oyun öğrenmenin en etkili yollarından biri. Biz matematik öğretiminde farklı yollar deneyerek çözümler geliştirmeye inanıyoruz.  Çok klasik bir söylemdir “hep aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar alınamaz” diye. Bugüne kadar denediğimiz klasik yöntemlerle geldiğimiz nokta ortada. Öyleyse yeni bir yol, yeni bir yöntem veya yollar ve yöntemler denememiz gerekiyor. İşte MatematiGO bunlardan bir tanesi. Bu oyunlarda da tüm düşüncemiz çocukları sıkmadan, onları eğlendirerek, bir yarışma heyecanı ve motivasyonu yaşatarak onlara matematiği ve kodlamayı sevdirmek olacak. MatematiGO uygulamasının temel özelliklerinden biri kodlamayı matematikten koparmadan öğretebilmesi.  Matematik bilmeden kodlamacı, yazılımcı olunamaz. Asla unutulmamalıdır ki matematik kodlamanın, 4 işlem de matematiğin temelidir.

Çalışmalarınız devam edecek mi?

1 Ağustos 2019 itibariyle Kocaeli Üniversitesi TEKNOPARK, bir milyon TL bütçeli 2 yıllık, MatematiGO ar-ge projemizi onaylayarak destek kapsamına aldı. Araştırma konularımızdan biri de oyunumuzdaki bu tekrar ve öğrenme modelinin hafıza geliştirmeye sağladığı olumlu katkı. MatematiGO oyunu çok yakında çağımızın en önemli sorunlarından biri olan “Alzheimer” sorununu geciktirebilecek çözümlerden biri olarak orta ve üstü yaş grubundaki bireyler için de kullanıma açılacak.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Erol kola - 1 yıl önce
Saygıdeğer dostum merhaba, projen çok güzel, başarılar dilerim.
Avatar
Ali Çelik - 1 yıl önce
Çok ihtiyaç duyduğum bir alan teşekkürler severek faydalanmak çok güzel
Avatar
Nebahat Ayrım kirman - 1 yıl önce
Namık bey sizi yürekten kutluyorum çok önemli ve değerli bir proje emeğinize sağlık Başarınız daim olsun Torunlarıma uygulamayı başlatacağım