Haftalık Bağımsız Gazete 16 Kasım 2018

Sağlık için dans et!

Dünyada birçok yerde gerçekleşen Dance4Health etkinliği, bir grup üniversite öğrencisi tarafından Kadıköy’de düzenleniyor

Sağlık için dans et!
Alper Kaan YURDAKUL

Sağlık için egzersiz dendiğinde akıllara çoğunlukla yürümek, koşmak, futbol oynamak, bisiklete binmek gibi aktiviteler geliyor. Fakat daha eğlenceli bir seçeneğiniz daha var. O da birçok uzman tarafından hem bedensel hem de zihinsel faydası kanıtlanmış olan dans…  Bunun farlında olan insanlar tarafından dünyada birçok açık hava dans etkinliği düzenleniyor. Bu etkinliklerden biri de Dance4Health etkinliği. Tamamen sosyal amaçlar güden ve tümünün gönüllü olduğu eğitmenler tarafından gerçekleşen etkinliklere, toplumsal cinsiyet, ırk, din, yaş fark etmeksizin herkes ücretsiz olarak katılabiliyor. 2014 yılında Türkiye’ye “Erasmus” ile Kamboçya’dan gelen Seyhassneth Heng ile konuştuk.

“TUTKUYLA YAPIYORUZ”

Seyhassneth Heng, Marmara Üniversitesi Sosyoloji bölümü öğrencisi... Dance4Health hareketini geldiği ülke olan Kamboçya’dan öğrenmiş. Türkiye’ye ülkeler arası öğrenci değişim programı olan “Erasmus” ile 2014 yılında gelmiş ve “Niye burada olmasın?” diyerek arkadaşlarıyla birlikte çıkmışlar yola. Dance4Health ekibini “serbest zamanlarında sosyal gönüllülük ile uğraşan bir grup arkadaş” olarak nitelendiren Heng, “Yaşadığımız yerele fayda sağlayabilecek şeyler yapmak istiyoruz. Projeye başladıktan sonra birçok problemle karşılaştık ama inançlarımız doğrultusunda sevdiğimiz işi tutkuyla yapıyoruz.” diyor.

HERKES GÖNÜLLÜ

Projede yer alan dans eğitmenlerinden, organizasyona kadar herkes gönüllü. Heng’in aktardığına göre Dance4Health’in herhangi bir sahibi yok. Projeye emek vermek isteyen herkes projenin bir parçası olabiliyor. Heng bu durumla ilgili, “Herkesin yeteneğine isteğine göre etkinliğimizde tutabileceği bir yer var. Dans eğitmenlerimizin tümü profesyonel ve amatör gönüllülerden oluşuyor. Bu ruha inanıyoruz.” diyor.

“SOSYAL ORGANİZASYON”

Heng’in belirttiğine göre Dance4Health bir dans, spor ve sağlık organizasyonunun yanı sıra sosyal bir organizasyon. Programda farklı ırklara, dinlere ve cinsiyetlere sahip kişilerin katılarak kaynaşması için oldukça fazla çaba harcanıyor.

HEM FİZİKSEL HEM ZİHİNSEL

Genellikle Moda Sahili’nde her hafta gerçekleşen organizasyonda müzik ile birlikte temel aerobik ve zumba egzersizleri yapılıyor. Sağlık için sporu değil dansı seçmelerinin sebebini ise Heng şöyle açıklıyor: “Hepimiz hareket etmenin sağlığımıza faydalı olduğunu biliyoruz fakat daha sağlıklı olmak için yaptığımız spor bazen bize yük gelerek strese sokabiliyor. Biz sporu eğlenceli hale getirdiği için dansı tercih ettik. Dans sadece fiziksel olarak değil zihinsel olarak da insanlara iyi geliyor. Aynı zamanda insanların kendini ifade edebilmesine de bir ortam sağlıyor. Bu da özsaygıyı oldukça arttıran bir şey”

HER HAFTA MODA SAHİLİ’NDE

Ekip her hafta Moda Sahili’nde bir araya geliyor. Günleri değişkenlik gösterirken haberin yayınlandığı tarihten sonraki ilk etkinlik 4 Ağustos Cumartesi günü gerçekleşecek. Etkinliklerin tarih ve saat bilgilerini her hafta “https://www.facebook.com/saglikicindansedelim” sayfasından öğrenebilirsiniz.

DANSIN FAYDALARI NELER?

Sizler de Dance4Health gibi gönüllü etkinliklere katılabilir veya bir dans kursuna giderek dansın iyileştirici etkisinden faydalanabilirsiniz. Peki, dans etmenin sağlığa ne faydaları var? Farklı bilimsel kaynaklardan sizler için araştırdık:

1-Kalbinize yardımcı olur: İtalya’da yapılan bir çalışma kalp yetersizliği olan hastaların bir egzersiz olarak dans etmesinin, kalp sağlığı ve solunumları ile yaşam kalitelerini, bisiklete binmeye veya yürüyüş yapmaya kıyasla daha fazla arttırdığını göstermiştir.

2-Kilo vermenizi sağlar: Dans etmenin bir başka avantajı da, düzenli yapıldığı zaman kilo verdirmesidir. Psikolojik Antropoloji Dergisinde yayınlanan bir çalışmaya göre, aerobik dans egzersizi, kilo vermek ve aerobik kapasiteyi arttırmak için bisiklete binmek ve koşmak kadar etkili.

3- Esnekliğinizi, dayanıklılığınızı ve gücünüzü arttırır: Arada bir dans etmek ciddi bir esneklik gerektirir. Dans derslerinin çoğu birkaç esneme hareketinden oluşan ısınmalarla başlar.Jazz ve bale de dahil olmak üzere pek çok dans tarzı zıplamanızı gerektirir ve zıplamak için ana bacak kaslarınızı güçlü kılar. Dans etmek fiziksel bir egzersiz olduğu için dayanıklılığınızı arttırır. Dayanıklılık, kaslarınızın uzun süre boyunca yorulmadan ve bitkinlik yaşamadan çalışabilmesini sağlar. Dans etmek, özellikle de hareketli, enerjik danslar dayanıklılığınızı arttırır.

4- Enerjinizi arttırır: Oldukça fazla enerji harcatan dans aynı zamanda enerjinizi de arttırıyor. Akademik Yayın ve Akademik Kaynak Koalisyonu’nda yayınlanan bir çalışmaya göre, haftalık uygulanan bir dans programı yetişkinlerin fiziksel performansını ve enerji seviyelerini geliştirmelerini sağlıyor.

5-Stres ve Depresyona karşı: Uluslararası Nörobilim Dergisindeki bir çalışmaya göre, danslı hareket terapisi sadece depresyona iyi gelmekle kalmıyor, bir yandan da serotonin ve dopamin seviyelerini ayarlayarak stres psikolojisine de iyi geliyor.  Dans etmek sosyal bir aktivite olduğu için, depresyon sırasında hissedilen yalnızlık hissine iyi gelir. Ayrıca yalnız yaşayan yaşlı kişiler için de çok yararlıdır.

6- Alzhemimere karşı: New England Tıp Dergisindeki bir çalışmaya göre, dans etmek hafızanızı güçlendirir ve yaşınız ilerledikçe Alzheimer’e sebep olan demans oluşmasını da önlemeye yardımcı olur.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.