Haftalık Bağımsız Gazete 15 Temmuz 2020

Altan’dan kolajlar Çiftehavuzlar’da

Modern Türk sanatının önde gelen isimlerinden ressam Özdemir Altan, ilk kez sanatseverlerle buluşacak olan kolajlarını Kadıköy’de açtığı sergide sunuyor

Altan’dan kolajlar Çiftehavuzlar’da
Gökçe UYGUN

Sanatta ulusallık anlayışına karşı çıkan, evrensel değerlerle resme yönelen usta ressam Özdemir  Altan, uzun yıllardır yaptığı değişik resim çalışmalarını biraraya getirerek sergi açtı.Çiftehavuzlar’daki Galeri Ark’ta 7 Kasım’da açılan ve 3 Aralık'a dek açık kalacak “Kolajlar” adlı resim sergisinde, sanatçının 24 eseri bulunuyor.

Modern, avangard,  pop art ve özellikle postmodern sanatın Türkiye’deki ilk uygulayıcılarından olan Özdemir Altan, yapıtlarında değişik doku, strüktür eleman, malzeme, sanat görüşü, ışık vb. aykırılığın rastlantısal olarak biraraya gelmesiyle oluşan bir sanat anlayışını benimsiyor. 2014’ten bu yana ‘Yeni Dönem’ olarak nitelendirilen son dönem eserlerinde görüldüğü gibi birbirinden farklı tüm duygu, düşünce ve buna bağlı olarak kullandığı materyallerle sanatını başka boyutlara taşıyor. Kendine özgü kurgu dünyasıyla Türkiye’de çağdaş sanatın gelişimine katkı sağlayan 88 yaşındaki sanatçı, kolaj tekniğini kullanarak yaptığı “Yeni Figürasyon”  döneminde genellikle, mekanik parçaları (araba, motosiklet, makineler), insan ve çocuk figürleriyle kontrast oluşturacak şekilde biraraya getirdi. Önceden hazırlamış olduğu kolaj eskizlerini daha sonra yağlı boya ve akrilikle tuvale geçirdi.

“KADIKÖY, İFTİHAR LEVHASI”

Röportaj vermeyi pek tercih etmeyen sanatçı, sergi açılışında Gazete Kadıköy’e yaptığı açıklamada, Kolaj konusunun sanat yaşamının başından beri hep ilgisini çektiğini söyledi. Altan, “Doçentlik deneme sınavında, ilk defa jüri önünde açıkladığım bir konu vardı, bir keşif yani. Sanat; birbirinden farklı köken, kavram ve yapı ve mantıkların biraraya gelmesiyle oluşur. Kolaj da tıpatıp budur. Yani yabancı elemanların birlikteliği sanatı meydana getiriyor. Kolaj zaten toplanıp birleştirilmiş elemanlardan meydana geldiği için tıpatıp bu teoriye uyuyor. Kolaj genelde toplanıp birleştirilmiş kağıtlardan oluşur. Bu sergimdekilerin hiçbiri matbaa baskısı değil. Bu çok önemli solmaması için. Nasıl ki biz ressamlar akrilik ve yağlı boya çalışmalarımızda ölümsüz malzeme kullanırız, kolajda da aynısını yaptım. Bunların hepsi ya benim çeşitli malzemelerle boyadığım eserler ya da serigrafi baskı.” dedi. İlerleyen yaşına rağmen aktif olarak sanatın içinde bulunan Kadıköylü sanatçı, sergisini de Kadıköy’de açmasıyla ilgili de, “Kadıköy için sadece İstanbul’un değil tüm Türkiye’nin iftihar levhası diyebiliriz. Ben de Kadıköylü olmaktan iftihar ediyorum” yorumunu da yaptı.

PEK ÇOK SERGİ VE ÖDÜLÜ VAR

Türk Resim tarihinde önemli izler bırakan Özdemir Altan, 1931’de doğdu. 1956’da İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü, Zeki Faik İzer Atölyesi’ni bitirdi. 1963-1965 arasında Paris bianelleri başta olmak üzere çok sayıda uluslararası ve ulusal etkinliğe katıldı. Çok sayıda kişisel ve karma sergi açtı. 1966’da Çağdaş Ressamlar Cemiyeti’nin “Yılın Genç Ressamı” ödülünü aldı. 1971’de 32. Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde ikincilik ödülü, 1974’te 35. Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde başarı ödülü kazandı. Toplamda 8 ödüle sahip olan sanatçı, Mimar Sinan Üniversitesi’nde öğretim üyeliği yaptı. Halen Yeditepe Üniversitesi’nde öğretim üyeliği görevini sürdürüyor.

GaleriARK: Cemil Topuzlu Caddesi Kaya Apt. No: 49 (Büyük Kulüp karşısı) Çiftehavuzlar – 216 369 49 00


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.