Bostancı-Dudullu metrosu resmen açıldı

Dört ilçeden geçerek 1.7 milyonluk nüfusa hizmet veren 14.3 kilometrelik 13 istasyonlu Bostancı-Dudullu metrosu, resmen açıldı. Sürücüsüz metronun açılışına İBB Başkanı İmamoğlu ile birlikte CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, İyi Parti Genel Başkanı Meral Akşener ve Gelecek Partisi Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu da katıldı

06 Ocak 2023 - 15:40

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 14,3 km uzunluğundaki 13 istasyonlu Dudullu-Bostancı metro hattının yapımını tamamladı. 1.7 milyonluk nüfus barındıran 4 ilçeden geçecek olan metronun resmi açılışı bugün yapıldı. 

Metro hattı, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, Gelecek Parti Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımlarıyla düzenlenen törenle hizmete girdi. Törene, TBMM CHP Grup Başkanvekilleri Engin Altay, Özgür Özel, CHP Genel Başkan Yardımcıları Seyit Torun, Bülent Tezcan, Yüksel Taşkın, Gamze Akkuş İlgezdi, Onursal Adıgüzel, Veli Ağbaba, Muharrem Erkek, İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı Burak Akburak, Gelecek Partisi Genel Başkan Yardımcısı Doğan Demir, Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı Yılmaz Bayat, CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu, İYİ Parti İstanbul İl Başkanı Buğra Kavuncu ve Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı da katıldı.  

Vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği törende, sırasıyla; İmamoğlu, Davutoğlu, Akşener ve Kılıçdaroğlu birer konuşma yaptı. 

“İMAMOĞLU’NU ASLA TESLİM ETMEYECEĞİZ”

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, konuşmasında adalet vurgusu yaptı. 

Kılıçdaroğlu, “Eğer kainat, adalet üzerine inşa edilmişse ve hepimiz, ‘Adalet ne zaman gelecek’ diye bekliyorsak, mücadelemizin odak noktası, adalet olmak zorundadır. Adaletin gerçekleştirmek için, bu ülkede, siyasi görüş farklılığı aramadan, yaşadığımız bütün coğrafyada adalet için ortak mücadele etmek zorundayız. Aksi halde, insanlığımızı kaybederiz. Adalet gibi önemli bir kavramın, hakkını teslim etmek zorundayız. Eğer bir kişi, siyaseten halkın oylarıyla seçilmişse, iktidara gelmişse ve kendi beldesine hizmet veriyorsa, o kişinin hakkını elinden alacak olan güç, ona o yetkiyi veren güçtür. Yani İstanbulludur. İstanbullunun iradesine ipotek konulduğu zaman, İstanbullunun, 16 milyon insanın iradesine darbe vurulduğu zaman, hep beraber, birlikte karşı çıkmak zorundayız. Görüşümüz, inancımız, kimliğimiz ne olursa olsun, birlikte mücadele etmek zorundayız. O nedenle söylüyoruz, -Genel Başkanlarım da ifade ettiler- ‘Asla teslim etmeyeceğiz’ diye Ekrem İmamoğlu'nu. Ekrem İmamoğlu'nun kılını dahi teslim etmeyeceğiz, kılını dahi.” dedi.

“YA GETİRECEĞİZ, YA GETİRECEĞİZ”

Kılıçdaroğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “Söyledim: ‘Bu yola girerlerse, cehennemin kapılarını açmış olurlar.’ Bu kadar sert, bu kadar net, bu kadar erkekçe söylüyorum. Bu memleket kolay kurulmadı. Bizim mücadelemiz, hak mücadelesidir. Sayın Genel Başkanımızın dediği gibi, geldikleri gibi gidecekler. Sadece gitmeyecekler; Allah nasip ederse, emekli edeceğiz onları. Siyaset arenasından sileceğiz. İstanbul, kadim bir kent. İstanbulluya hizmet etmek; Türkiye'ye, dünyaya hizmet etmektir. Evet. Bu konularda yetkiyi veren İstanbullu, yetkiye alacak olan da İstanbulludur. Dolayısıyla Ekrem Bey'in verdiği hizmeti, sindiremiyorlar. Belediye başkanlarımızın verdiği hizmeti, sindiremiyorlar. İstanbul'u beton ormanına çevirdiler. Bunu da gayet iyi biliyoruz. Ama Ekrem Başkan, İstanbul'u dünyanın incisi haline getirecek. Bu konuda hiç kimse endişe duymasın. Ve biz, bu görevi hep birlikte yapacağız. Havanın soğuk olduğunu biliyorum. Dolayısıyla izin verirseniz sözlerimi burada keseyim. Hiç endişe etmeyin; birlikte hak için, hukuk için, adalet için mücadele edeceğiz. Adaleti bu ülkeye ya getireceğiz, ya getireceğiz.”

“KAZANMAK ZORUNDAYIZ”

Bugün yapılan açılış töreninin normal bir açılış töreni olmadığını söyleyen İyi Parti Genel Başkanı Meral Akşener, “Bugün burada bir açılış için beraberiz, ama normal bir açılış değil. Azıcık sinirini bozayım mı bazılarının? Bozayım değil mi? Azıcık gıcık edelim mi? Peki, işte bu açılışlara gıcık olunduğu için, arkadaşımıza, belediye başkanımıza yasak geliyor. Yargının bağımsız, korkusuz, objektif tarafsız olabilmesi için, kazanmak zorundaymışız. Elbette kazanacağız. Birincisi; Ekrem İmamoğlu üzerinden, Ekrem Başkan üzerinden hepimizin iradesi test ediliyor. Buradaki duruşumuza göre, buradaki tavrımıza göre, burada milletimizin iradesine göre, sonrasına bir yol, bir yolculuk başlayacak.” diye konuştu. 

“İstanbul'a hizmet etmek, sadece bir millete hizmet etmek değildir” diyen Gelecek Partisi Genel Başkanı Davutoğlu ise kimsenin 2023’ün demokrasi yılı olmasını engelleyemeyeceğini söyledi. 

“EN ZORLU SINAV METRO SINAVIDIR”

“150 Günde 150 Proje” parolasıyla çıktıkları yolculukta, 190’ncı hizmeti, Dudullu-Bostancı metro hattını vatandaşların kullanımına açarak başardıklarını aktaran İmamoğlu, çalışma arkadaşlarına ve yüklenici firmalara teşekkür etti. 

“Sadece ülkemizin değil, aynı zamanda tüm Avrupa’nın en büyük şehri olan İstanbul’u yöneten büyükşehir belediye başkanlarının mutlaka geçmek zorunda oldukları bir sınav vardır” diyen İmamoğlu, “Belediye başkanları, o sınavdan geçemezlerse, diğer bütün derslerden geçmiş olsalar bile, sınıfta kalırlar. İBB başkanlarının en zorlu sınavı, metro sınavıdır. Çünkü dünyadaki bütün büyük şehirlerde olduğu gibi raylı sistemler, İstanbul’un da ulaşım sorunlarının en temel, en acil ve en kalıcı çözümüdür. Metro; medeniyetin, medeni kentlerin başat meselesidir. Ne yazık ki, dünyanın önde gelen pek çok kenti, İstanbul’u bu yarışta, çok yıllar öncedir geride bıraktı. O yüzden, göreve gelir gelmez, tabiri caizse, metro yapmayı, İstanbul için bir onur ve ana hizmet meselesi kabul ettik” ifadelerini kullandı. 

“TARİHE GEÇMEK İSTİYORUZ”

İmamoğlu özetle şöyle konuştu: “O yüzden 3,5 yıldır enerjimizin ve odağımızın en az yarısını, raylı sistem inşaatlarına adadık. Elbet görev sürem bittiğinde, İstanbullular benim de metroyla ilgili karnemi çıkaracak. O gün geldiğinde, ben ve ekibim, metro yapımında İstanbul’un yüzünü ağartan yöneticiler olarak anılmak istiyoruz. Tarihe geçmek istiyoruz. İyi anılmak istiyoruz; şu gök kubbede hoş bir seda bırakmak istiyoruz. İşte bunun için gerçekleştirdiğimiz bu değerli açılış çok önemli. 3,5 yılda, bugünkü açılış dahil, İstanbul’a kazandırdığımız metro hattı uzunluğu 46.2 kilometreye ulaştı. Daha fazlasının imalatına devam ediliyor. Bu 46 kilometrenin tamamını, A’dan Z’ye biz yapmadık. Ama bu 46 kilometreliklik hattın, biz göreve gelmesek açılamaz, hala duran inşaatlara dönüşmüş olurdu. Bu çok açık ve nettir.”

İmamoğlu, önceki dönem İBB Başkanları Bedrettin Dalan, Nurettin Sözen ve merhum Kadir Topbaş’a metro hizmetlerinden dolayı teşekkürlerini iletti. 

HAT RESMEN AÇILDI

Konuşmaların ardından kesilen kurdele ile Dudullu-Bostancı metro hattı, resmen İstanbulluların hizmetine girmiş oldu. Kılıçdaroğlu, Akşener ve Davutoğlu, İmamoğlu rehberliğinde Bostancı İstasyonu’ndan Parseller İstasyonu’na kadar yeni hattı deneyimledi.  

DÖRT İLÇEDEN GEÇECEK

İBB; 4 ilçeden geçecek 14,3 km uzunluğundaki 13 istasyonlu (Bostancı, Emin Ali Paşa, Ayşekadın, Kozyatağı, Küçükbakkalköy, İçerenköy, Kayışdağı, Mevlana, İMES, Modoko-Keyap, Dudullu, Huzur, Parseller) Dudullu-Bostancı metro hattının yapımına, 26 Şubat 2016’da başladı. Yüzde 55 seviyesine ulaşan imalat işlemleri, finansman yetersizliğinden dolayı, 2019 yılının Mart ayında durma noktasına geldi. 23 Haziran 2019 seçimlerinin ardından göreve başlayan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, durmuş metro hatları konusuna öncelik verdi, çalışmalar, İBB öz kaynakları devreye sokularak, 2020 yılında tekrar başlatıldı. Metro hattı; Anadolu Yakası’nda, toplamda yaklaşık 1,7 milyon kişinin yaşadığı Maltepe, Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye ilçelerini birbirine bağlıyor. Hat ile deniz hatları ve diğer raylı sistem hatlarıyla farklı noktalarda entegrasyon sağlanıyor. Son teknoloji elektro-mekanik sistemle yapılan hat, “Tam Otomatik Sürücüsüz Metro” olarak hizmet verecek ve 90 saniyede bir sefer yapılabilecek. Bostancı – Dudullu arasını 21 dakikaya indirecek metroyla, saatte tek yönde 44 bin 400 yolcu taşınabilecek. İstasyonlarda güvenlik için raylara düşmeyi engelleyici “Tam Boy Peron Ayırıcı Kapılar” kullanıldı. Yatırım kapsamında, Bostancı’da 869, Kozyatağı’nda da 1.962 olmak üzere toplamda 2 bin 831 araçlık yer altı otoparkı yapılıyor.

 


ARŞİV