"Dijital gelişmelerden uzak kalmak çölde işletme açmak gibidir"

SEO Uzmanı ve Stratejist İbrahim Katlav, yerel işletmelerin büyüme stratejileri ile ilgili gazetemize konuştu. Katlav, işletme isimlerinde yerel ifade kullanımının oldukça önemli olduğuna dikkat çekti

16 Şubat 2024 - 22:04

İçinde bulunduğumuz dijital çağda, yerel işletmelerin varlıklarını koruyabilmeleri ve büyüyebilmeleri için bazı stratejiler geliştirmeleri gerekiyor. Mekan isimlerinden logo kullanımına, işletme renklerinden anahtar kelime kullanımına kadar birçok farklı yöntemle işletme bilinirliğinin artırılabilmesi mümkün.

SEO Uzmanı ve Stratejist İbrahim Katlav, konuya ilişkin bilgiler paylaştı. Katlav, işletmelerin dijital çağa ayak uydurmaları gerektiğinin altını çizdi.

“YEREL KELİMELER KULLANILMALI”

İşletme aramalarında görünürlüğün önemine dikkat çeken Katlav, “Yerel bölgelerde işletmelerin Google aramalarında daha üst sıralarda görünebilmeleri için harita optimizasyonu ve web sitelerindeki anahtar kelime optimizasyonlarıyla güçlenme çalışmaları yapmaları gerekiyor. Örneğin Kadıköy’de yeni açılan bir Rent A Car’ı ele alalım. Bu Rent A Car’ın herhangi bir reklamı ve haritası olmadığını düşünelim. Fakat bu işletme bir şekilde Google aramalarında görünmek istiyor. Bu işletmenin öncelikle harita kurulumu ve web site kurulumu yapması gerekiyor. Fakat iş bununla bitmiyor. Eğer bir marka değilseniz, kurmuş olduğunuz işletmenin adında mutlaka yerel kelimelerin kullanılması gerekiyor. Örneğin Kadıköy’de açmış olduğunuz bir Rent A Car’ın adı Bursa Renk A Car olursa, yan tarafınızda da Kadıköy Rent A Car isimli bir işletme olursa otomatik olarak insanlar Kadıköy Rent A Car’a yönlendirileceklerdir. Eğer işletmenizin adında bulunduğunuz bölgeye ait yerel kelimeler kullanmazsanız haritalarda ve Google aramalarında sıralama almakta güçlük çekebilirsiniz. Bulunduğunuz bölgede iyi bir görüntülenme almak için bu detaylara dikkat etmeniz gerekiyor” dedi.

Anahtar kelime araştırmasının işletmelerin görünürlüğü açısından oldukça önemli olduğunu belirten Katlav, “Örneğin web sitenizin adı Kadıköy Rent A Car. İnsanlar Google’a girdikleri zaman arama kısmına bazı anahtar kelimeler yazarlar. Kadıköy bölgesinde bir Rent A Car arayan insanların kolayca önüne düşebilirsiniz. Haritalarda üst kısımlarda görünmek, çok yorum almak, işletme hakkındaki bilgilerin güncel tutulması, görsellerin düzenli girilmesi işletmeler için oldukça önemlidir. Tekrar Kadıköy Rent A Car örneği üzerinden gitmek gerekirse, bu hizmeti almak isteyen kişi sizi Kadıköy bölgesi özelinde çok daha kolay bulacak. Aslında kişi Kadıköy bölgesinde bir Rent A Car arıyor fakat işletme adının başında Kadıköy yazması, kişileri otomatik olarak Kadıköy Rent A Car işletmesine yönlendiriyor. Burada işletme isimlerinin bölgesel olarak seçilmesinin ne kadar önemli olduğunu anlıyoruz” ifadelerini kullandı.

“LOGO VE RENKLERİN DOĞRU KULLANIMI ÖNEMLİ”

Katlav, “Eğer Kadıköy’de bir kahveci dükkanı açmak isterseniz, ‘Kahve Türkiye’, ‘Kahveci İstanbul’, ‘İstanbul Cafe’ gibi genel ifadeler yerine ‘Kadıköy Kahvecisi’ gibi yerel bir alanı işaret eden isimler kullanmak çok daha sağlıklı olacaktır. Bu şekilde Kadıköy bölgesinde bir kahveci dükkanı arayan insanların size daha hızlı ulaşmasını sağlayabilirsiniz” dedi ve şöyle devam etti: “İsim seçiminin dışında doğru logo ve tasarım kullanımı da işletmeler için büyük önem taşır. İşletme ismini yansıtmayan logolar ve renkler, işletmenin kötü görünmesine sebep olur. Logoda kullanılan renkler işletmenin güven kazanması ya da harekete geçirici mesaj vermesi gereken noktalardan biridir. Örneğin kırmızı ve turuncu renklere sahip işletmeler insanları yemek yemeğe teşvik ederken mavi ve yeşil tonları güveni ifade eder. Yani Kadıköy bölgesinde yemek üzerine bir işletme açmak isteyenlerin kırmızı ve turuncu renkleri tercih etmeleri daha doğru olacaktır.”

“DİJİTALDE VARLIK GÖSTERMELİSİNİZ”

İşletmelerin, içinde bulunduğumuz dijital çağa ayak uydurmaları gerektiğinin altını çizen Katlav, “Dijital olarak gelişimini tamamlamayan şirketler her zaman sorun yaşarlar. Bir işletme, kuruluşundan itibaren bütün sosyal medya mecralarında kendini göstermeli ve büyütmelidir. Günümüz teknolojisine bakılırsa bunlardan geri kalmak zaten mümkün değil. Yine de bunu reddeden işletmeler var. Zaman içerisinde yanlış yaptıklarını anlıyor ve geç de olsa dijital alanda ilerlemeye çalışıyorlar. Aktif olarak dijitalde varlık göstermelisiniz. Bunlardan geri kalmak çölde işletme açmak gibidir. Rakipleriniz boş durmaz. Bu durumu bilerek yerelde mücadele edeceğiniz firmaları çok iyi analiz edebilmeli ve adımlarınızı buna göre atmalısınız. Yüzbinlerce liralık web sitelerine sahip olmanız sizi ön plana çıkarmaz. Doğru şekilde yaptığınız rakip analizleri ve stratejiler sizi dijital alanda öne çıkarır. Bu da işletmenizin varlığını korumak ve büyütmek için en önemli unsurlardan biridir” şeklinde konuştu.


ARŞİV