İNTERNET KULLANIMI YÜZDE 90,9
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, Türkiye’de artan internet kullanımını gösteriyor. 16-74 yaş grubundaki bireylerde internet kullanım oranı 2024 yılında yüzde 88,8 iken 2025 yılında yüzde 90,9’a ulaştı. Cinsiyet dağılımına bakıldığında erkeklerde bu oran yüzde 93,6, kadınlarda ise yüzde 88,2 olarak gerçekleşti.

E-devlet hizmetlerini son 12 ay içinde kullanan bireylerin oranı yüzde 76,1’e ulaştı. Bu hizmetleri erkeklerin yüzde 82,8’i, kadınların ise yüzde 69,5’i kullandı. En yüksek kullanım oranı yüzde 92,8 ile 25-34 yaş grubunda gerçekleşti. Ancak 65-74 yaş grubundaki kullanım oranı yüzde 29,6 ile en düşük seviyede kaldı. Vatandaşların e-devlet hizmetlerini kullanım amaçları arasında kişisel bilgilere erişim yüzde 68,5 ile ilk sırada yer aldı. Resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından saklanan kişisel bilgilere erişme talebi en yoğun ihtiyaç olarak öne çıktı. Randevu alma veya rezervasyon yaptırma yüzde 53,6 ile ikinci sırada yer alırken, kamu kuruluşlarının web sitelerinden bilgi edinme yüzde 46,4 oranla üçüncü sırada gerçekleşti.
EN POPÜLER WHATSAPP
Sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları kullanımında WhatsApp yüzde 88,6 ile zirvede yer aldı. YouTube yüzde 72,9, Instagram ise yüzde 68,1 kullanım oranıyla en popüler uygulamalar oldu. Erkeklerin yüzde 91,3’ü WhatsApp kullanırken, kadınlarda bu oran yüzde 85,9 oldu. YouTube kullanımında erkekler yüzde 75,7, kadınlar yüzde 70,1 oranına sahip. Instagram kullanımında ise erkeklerde yüzde 68,7, kadınlarda yüzde 67,4 oran görüldü.

SPOR ARADIK
Yılın öne çıkan aramalarının paylaşıldığı Google 2025 Yılının Arama Trendleri’nde spor aramaları ön plana çıktı. “Aramalar” kategorisinde “Türkiye İspanya” ve “Avrupa Ligi” üst sıralarda yer alırken “İsimler” kategorisinde yine “Osimhen”, “Leroy Sane”, “Talisca”, “Ederson” ve “Alperen Şengün” gibi sporcular yer aldı. Türkiye’nin 2025 Yılının Arama Trendleri, “aramalar”, “isimler”, “kaybettiklerimiz”, “diziler”, “filmler”, “tarifler”, “ne zaman”, “ne giyilir”, “nesi meşhur” ve “nasıl yenir” başlıkları altında toplandı. Türkiye’nin son bir yıl içerisindeki gündemini görünür hale getiren listelerde, Türkiye’ye transfer olan dünya çapındaki futbolculardan, milli maç heyecanına, basketbol ve voleybol turnuvalarına kadar pek çok arama spor dünyasının yılın arama trendlerine damga vurduğunu gösterdi. Spor dünyası, sadece maç sonuçlarıyla değil; isimler, transfer gelişmeleri ve takvim sorgularıyla da 2025 trendlerinin en dikkat çeken başlıklarından biri haline geldi. Genel aramalarda “Türkiye İspanya”, “Fenerbahçe Benfica” ve “Avrupa Ligi” maçları üst sıralarda yer bulurken, sporun etkisi diğer listelere de güçlü bir şekilde yansıdı. “İsimler” kategorisinde, geçtiğimiz yılın zirvesindeki Galatasaray oyuncusu “Osimhen” yerini korurken; sezonun ses getiren transferleri “Leroy Sane” ve “Ederson” üst basamaklara yerleşti.

NELERİ DİNLEDİK?
Dijital müzik platformu Spotify, 2025 Yılın Özeti’ni açıklayarak Türkiye’de ve dünyada en çok dinlenen sanatçı, şarkı, albüm ve podcast’leri duyurdu. Kullanıcıların yılın başından bu yana dinleme alışkanlıklarına dair pek çok veri sunan Spotify 2025 Yılın Özeti, yerli müzik tüketimindeki artıştan kadın sanatçıların listelerdeki artan görünürlüğüne ve kullanıcılar tarafından çeşitli platformlar üzerinden en çok paylaşılan sanatçıya kadar pek çok çarpıcı veriyi de içeriyor. Spotify’ın 2025 Yılın Özeti’ne göre Türkiye’de bu yıl en çok dinlenen sanatçı BLOK3, en çok dinlenen şarkı ise BLOK3’ten “Sevmeyi Denemedin” oldu. Spotify’da en çok dinlenen sanatçılar listesinde BLOK3’ü Ati242 takip etti. Listenin üç, dört ve beşincisi ise sırasıyla Semicenk, Era7capone ve Lvbel C5 oldu. Spotify’da en çok dinlenenler arasında her yılın Top 10’unda mutlaka yer alan Sezen Aksu, 2025’te de en çok dinlenen kadın sanatçı oldu.

RUTİN İŞLERDE YAPAY ZEKA
Uluslararası danışmanlık hizmetleri şirketi EY, 29 ülkeden 15 bin çalışanın ve bin 500 işverenin katılımıyla gerçekleştirdiği EY Work Reimagined 2025 Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. İş dünyasında yetenek dinamiklerinin nabzını takip eden ve bu sene yapay zekânın iş dünyası üzerindeki etkilerini odağa alan araştırma; yapay zekâ (AI) uygulamalarıyla insan kaynağının bu dönüşüme hazırlık düzeyi kapsamında bazı gelişime açık alanlar olduğunu gözler önüne seriyor. Ayrıca araştırma, yapay zekânın güçlü bir yetenek stratejisi temelinde uygulanarak etkin biçimde kullanılmasıyla, bunun şirketlerin verimliliğini yüzde 40’a kadar yükseltme potansiyeli taşıdığını ortaya koyuyor.

Araştırmaya katılan çalışanların yüzde 88’i günlük rutin işlerinde yapay zekâyı kullandığını belirtiyor; ancak bu kullanım çoğunlukla bilgi araştırması yapmak (yüzde 54) ve belge özetlemek (yüzde 38) gibi temel uygulamalarla sınırlı kalırken, çalışanların yalnızca yüzde 5’i yapay zekâyı iş yapış biçimlerini dönüştürecek şekilde, ileri düzeyde kullanıyor. Bununla birlikte araştırma, yapay zekânın iş dünyasında yaygın şekilde benimsenmesine rağmen, çalışanların yapay zekâyla ilgili bazı endişeleri olduğunu da ortaya koyuyor. Çalışanların yüzde 37’si, yapay zekâya aşırı bağımlılığın kendi yetenek ve uzmanlıklarını zayıflatabileceğinden endişe ederken; yüzde 64’ü artan performans baskısı nedeniyle iş yüklerinin arttığını düşünüyor. Aynı zamanda çalışanların yalnızca yüzde 12’si, yapay zekânın sunduğu verimlilik potansiyelinden tam anlamıyla yararlanabilecek düzeyde eğitim aldığını belirtiyor. Ayrıca işverenlerin kurum içi yapay zekâ uygulaması sunma çabalarına rağmen, çalışanların kurum tarafından resmi olarak onaylanmayan yapay zekâ araçlarına yönelmesiyle “gölge yapay zekâ” (“shadow AI”) kullanımı yaygınlığını koruyor. Araştırmaya göre, dünya genelinde farklı sektörlerde çalışanların yüzde 23 ila yüzde 58’i bu gibi uygulamalara yöneliyor.

EKOLOJİ MÜCADELESİ İÇİN 70 BİN İMZA
Türkiye’nin farklı bölgelerinden, iklim eylemini hızlandırmak ve ekolojik yıkımlara karşı dur demek için savunuculuk yapan gençler ve kadınlardan oluşan Değişim Elçileri Programı, 2025 yılında Ankara, Samsun ve Marmara Bölgesi’nde kurulan üç yeni topluluğun eklenmesiyle büyüdü. Yıl boyunca 8 çevre ve iklim kampanyası başlatıldı ve yürütülen kampanyalara yaklaşık 70 bin imza geldi.
YERLİ MUTFAK POPÜLER
Küresel gastronomi platformu TasteAtlas’ın dünyanın dört bir yanından kullanıcı oylarıyla hazırladığı 2025 listeleri açıklandı. Küresel damak zevklerinin izini süren sıralamalarda Türkiye, yalnızca tek bir kategoriyle değil; mutfağın bütünü, ürün çeşitliliği ve şehir bazlı gastronomi kültürüyle öne çıktı. Türk mutfağı, dünyanın en iyi mutfakları listesinde ilk 10 içinde yer alırken; Türk kahvaltısı zirveye yerleşti, çorbalar ve tatlılar ise kendi kategorilerinde dikkat çekici sonuçlar elde etti.
YAŞAM HARİTASI HAZIRLANDI
İstanbul'un 2025 yılındaki en iyi yürüyüş ve gastronomi lokasyonları belli oldu. Gayrimenkul işlem altyapısı Gayrimenkul Borsası A.Ş. (GABORAS) “Evler, Semtler, Alışkanlıklar: 2025’in Yaşam Haritası” başlıklı bir rapor hazırladı. 2025 boyunca Türkiye’nin yaşam trendlerini, taşınma hareketlerini, sokak kültürünü, mahalle dönüşümlerini ve konut tercihlerini veri ve kullanıcı davranış analitiğiyle inceleyen çalışmaya göre bu yıl yalnızca gayrimenkulde değil şehir yaşamında, semt kimliklerinde, gençlerin ev tercihinde, gastronomi rotalarında ve “ilk ev” hayalinde büyük bir dönüşüm senesi oldu. Rapor, Türkiye’nin bu yıl hem davranışsal hem mekansal olarak yepyeni bir konut–yaşam haritasına geçtiğini ortaya koyuyor. Buna göre; insanların ev tercihleri artık yalnızca fiyat ya da metrekare üzerinden belirlenmiyor; ulaşım kolaylığı, sosyal hayat, semt dokusu, gastronomi deneyimi, sahil yürüyüşü, komşuluk kültürü, aidat seviyesi ve “günlük hayat konforu” gibi unsurlar en az ekonomi kadar etkili hale geldi. Özellikle genç yetişkinlerin ilk ev tercihlerinde semt karakteri öne çıkarken, şehir merkezine dönüş, sahil hattına yönelim, yeni gastronomi bölgelerinin yükselişi ve mobil yaşam kültürü, senenin belirleyici trendleri arasında yer aldı.

2025’in Yaşam “EN”leri
1) En Yürünebilir Mahalleler
Moda (Kadıköy) – sokak kültürü + sahil + kafe yoğunluğu
Arnavutköy (Beşiktaş) – sahil hattı + restoran kümelenmesi
Alsancak – Karataş (İzmir) – yürünebilir şehir yaşamı
2) En Popüler “Taşınma Rotaları”
Türkiye’nin 2025’te en çok konuşulan taşınma hareketleri:
• İstanbul → İzmir / Muğla / Antalya: daha sakin yaşam
• Ankara → Eskişehir / Konya: üniversite + iş fırsatları

İstanbul içi:
• Kadıköy → Moda – Yeldeğirmeni
• Esenyurt → Beylikdüzü – Avcılar
• Çekmeköy → Ümraniye – Ataşehir (merkeze geri dönüş trendi)
3) En Trend Mikro-Yaşam Mahalleleri
• Yeldeğirmeni (Kadıköy)
• Tarlabaşı yenilenen aksları
• Mersin Marina çevresi
4) Gastronomi – Gayrimenkul Kesişimi Semtleri
Kalamış – Caddebostan: gastronomi kümelenmesi → prim etkisi
Bomonti: yeni nesil restoranlar → değer ivmesi
Fener – Balat: turistik hareketlilik → kısa dönem kiralama