Haftalık Bağımsız Gazete 21 Temmuz 2019

Çocuklar tatilde kodlama öğrendi

Tasarım Atölyesi Kadıköy’de düzenlenen “Eşittir Kod” projesiyle yarıyıl tatilinde 15 çocuğa kodlama eğitimi verildi

Çocuklar tatilde kodlama öğrendi
Erhan DEMİRTAŞ

EMpower Vakfı desteğiyle, Genç Hayat Vakfı ve Kodluyoruz Derneği ortaklığında İstanbul’da hayata geçirilen Eşittir Kod projesi Kadıköy’de devam ediyor. İDEA Kadıköy’de Kadıköy Belediyesi ile ortak etkinlikler düzenleyen Kodlama Derneği, bu işbirliğini Tasarım Atölyesi Kadıköy’e taşıdı. Yarıyıl tatili boyunca toplam 15 öğrenci, Tasarım Atölyesi Kadıköy’de düzenlenen atölyelerde eğitim aldı. Öğrenciler hem kodlama ve bilişim alanında hızlandırılmış eğitim aldı hem de toplumsal cinsiyete dair ön yargıları ortadan kaldırmayı amaçlayan derslere katıldı.

“KIZ ÇOCUKLARINI GÜÇLENDİRİYORUZ”

Proje hakkında bilgi veren Proje Koordinatörü Aysel Savaş, 15 öğrenciye eğitim verdiklerini söyledi. Eşittir Kod projesiyle, ücretsiz kodlama ve robotik eğitimleriyle, projeye katılan kız öğrencilerin teknoloji okuryazarlığının arttırılmasını  amaçladıklarını ifade eden Savaş, kız öğrencilere gösterdikleri özel ilgiyi ise şu şekilde açıkladı: “Bilgisayar mühendisliğinden mezun olanların sadece yüzde 15’i kadın.Bu alanda çalışan kadınların oranı ise yüzde 9. Bunun sebebi; özellikle okul sıralarında ve  aile bireylerinin düşüncülerinin oluşturduğu ön yargılar. Bu ön yargılar  kız çocuklarının meslek seçimlerini ve kariyer planlarını etkiliyor.”

Teknolojiyle ilgili mesleklerin giderek önem kazandığını söyleyen Savaş, “Diğer taraftan bu meslekler erkeğe özgü olarak algılanıyor. Kadınların bu alanda olmaması daha büyük bir boşluk yaratıyor. Aileler kız çocuklarını bu mesleklere yönlendirmiyorlar çünkü önyargıları var. Ortaokul döneminde kız çocuklarına sorduğumuzda fen ve matematikle ilgilendiklerini öğreniyoruz. Ama seçimlerine yansımıyor.” diye konuştu.

Ön yargıları kaldırmak için kız öğrencileri teknoloji eğitimiyle güçlendirmeyi, onları doğru rol modellerle bir araya getirmeyi hedeflediklerini söyleyen Savaş, “Özellikle kız öğrencilerin bilişim alanında kendilerine güvenlerini arttırmayı amaçlıyoruz. Öğrencileri, cinsiyetlerine göre değil, potansiyellerine ve ilgilerine göre geleceklerini şekillendirmeleri yönünde teşvik ediyoruz. Bilişim alanında kariyer yapmış kadın çalışanlardan oluşan gönüllü ekibi, kızlar için hem eğitmen hem de başarılı rol modeller olarak projede yer alıyor. Çocuklarla  buluşan  Jeoloji Mühendisi Ruken Yazıcı bu rol modellerden biri oldu.” dedi.

ÇOCUKLAR NE DÜŞÜNÜYOR?

TAK’ta düzenlenen eğitimlerde 12-16 yaş arasında toplam 15 çocuk eğitim aldı. Esmanur, Serra Nur ve Bartu Dağhan eğitimlerden memnun.

Bartu Dağhan : Altıncı sınıfa gidiyorum. Burada kodlama öğreniyoruz. Sanırım ikinci günde kadın olan bilim insanlarını öğrendik. Bazı programlarla kodlama yapmayı öğrendik. Benim zaten ilgim var bilgisayara. Burada öğrendiklerimle ilerde proje yapmayı düşünüyorum. Bir arkadaşımla yarışmaya katılacağız.

Serra Nur  : Kodlama öğreniyoruz ama bunu oyunlarla yapıyoruz. Kadın erkek eşitliğini öğrenme fırsatımız oldu. Hem bildiklerimizi geliştiriyoruz hem de yeni şeyler öğreniyoruz. Bilişim alanına olan ilgimiz arttı. Bu sadece erkeklerin yapacağı bir şey değil. Erkekler yapıyorsa biz de yapabiliriz. Kızların yaptığını erkekler de başarabilir.

Esmanur : Biz kadın erkek eşitliğini öğrendik. Kodlamada bazı teknik bilgileri öğrendik. Bilim alanında başarılı olan kadınların hayatlarını görme şansımız oldu. Bu bize örnek oldu. Benim bilişime ilgim var. Okulda bilişim dersimiz var ama bilgisayarımız yok. Biz de o yüzden buraya geldik. Ben doktor olmak istiyorum ama belki bunu bilişimle birleştirebilirim.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.