Haftalık Bağımsız Gazete 21 Ağustos 2018

Yazın spor yaparken bunlara dikkat!

Yazın spor yaparken bunlara dikkat!
Alper Kaan YURDAKUL

Yaz ayları gelince artan hava sıcaklıklarıyla birlikte hemen hemen herkeste yeni bir başlangıç yapma isteği de uyanır. Sağlıklı bir vücuda kavuşmak için spor yapmak yeni bir başlangıç için ilk başvurulan yöntemlerin başında gelir. Spor yapmak her mevsim zevkli ve sağlıklı fakat sıcak yaz aylarında dikkat etmemiz gereken birçok etken bulunuyor. Yaz aylarında spor yaparken dikkat edilmesi gerekenleri sizler için derledik:

  1. Egzersiz yapacağınız zamanı doğru seçin

Yazın dış mekânlarda yapılacak sporlar için özellikle sabah veya  akşam saatlerinde sıcaklığın artmadığı ya da güneş ışınlarının çok etkili olmadığı zamanlar  tercih edilmeli. Eğer sıcak saatlerde dış mekanlar tercih edilecekse sıvı-tuz kaybının normale göre çok daha fazla olacağından sıvı alımının arttırılması ya da dengeli su-tuz içeriği olan özel sporcu içecekleri tüketilmelidir.

  1. Kıyafetler önemli

Oldukça sıcak yaz günlerinde vücudun daha çok hava almasını sağlamak için açık renkli, bol ve hafif kıyafetler seçmek gerekiyor. Teri etkili bir şekilde emen bazı nefes alabilir özel kumaşlar mevcut. Bu kumaşlar iyi bir seçim olacaktır. Açık renkli nefes alabilir şapka da en çok önerilen aksesuarlar arasında. Güneş gözlükleri de gözlerinizi güneşten korumakla kalmıyor, ışık yüzünden yüzünüzün buruşmasını da engelliyor. Onun için özellikle estetisyenler tarafından oldukça önemli olarak görülüyor.

  1. Çok fazla sıvı tüketin

Yaz aylarında metabolizmamız hızlı çalışmaktadır. Bu yüzden oldukça fazla sıvı kaybı yaşarız. Egzersiz performansında düşüşler yaşamamak için günlük olarak mutlaka 2 litre su içilmelidir. Sporun öncesinde ve sonrasında su içmek sağlıklı olduğu gibi, spor esnasında içmek de oldukça faydalıdır. Düzenli olarak (10-15 dakikada bir) az miktarda (1-2 yudum) için. İçeceğiniz su soğuk olabilir, fakat oldukça ısınan vücudun dengesini koruyabilmesi için soğukluğu kontrollü olmalı.

  1. Güneş çarpmasına dikkat edin

Güneş çarpmasının baş dönmesi, yorgunluk, yüksek nabız, hızlı nefes alma, aşırı terleme, baş ağrısı ve sindirim bozuklukları gibi belirtileri vardır. Hava ne kadar nemliyse güneş çarpması riski de o kadar artar. Bu belirtilerden birini göstermeniz halinde durup bir şeyler içmeniz önemlidir, çünkü güneş çarpması tıbbi bir acil duruma dönüşebilir.,

  1. Spora özel güneş kremi seçin

Açık hava aktiviteleri esnasında cildinizi güneş ışınlarından korumak büyük önem taşır. Ama güneş kreminin etkisi azalmadan terin akışına izin vermesi gerektiği için kremi doğru seçmek oldukça önemli. Birçok markanın spor yapanlara özel ürünleri bulunuyor.

  1. Isınma hareketleri ihmal edilmemeli

Sıcaklarda spor yapmak oldukça yorucudur. Ve ister istemez ısınma hareketleri atlanır. Isınma hareketlerini atlamak fiziksel ve psikolojik olarak spora hazırlanmamızda büyük engeldir. Sıcak havaların da etkisiyle birden bire yükselen vücut ısısı tansiyon, kalp gibi birçok probleme neden olur. Onun için özellikle yaz aylarında ısınma hareketleri olmazsa olmazlar arasında.

7-Tutulmalara karşı yüzün

Yaz dönemlerinde zaten bilgisayar karşısında yanlış pozisyonda durmaya bağlı olan tutulma ve ağrılara klimalarında etkisinin eklenmesi üzerine kemik ağrıları şikayetlerine rastlanıyor. Bu tutulmaları gidermenin en iyi yolu ise yüzme. Yaz sıcaklarının kendini gösterdiği şu günlerde Caddebostan Plajı sizler için güzel bir tercih olabilir.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.