Haftalık Bağımsız Gazete 17 Eylül 2019

Pilates ile ilgili merak ettikleriniz?

Pilates; vücuttaki kasları kontrol etmek için zihni kullanmayı teşvik eden bir fitness rutinidir.

Pilates ile ilgili merak ettikleriniz?

Pilates; vücuttaki kasları kontrol etmek için zihni kullanmayı teşvik eden bir fitness rutinidir. Vücudun özü olarak nitelendirilen karın ve sırt kaslarına odaklanan benzersiz bir esneme ve güçlendirme egzersizidir. Pilates, pelvisi stabilizesini ve karın kontrolünü arttırarak özü güçlendirir. Pilates egzersizleri esnekliği, eklem hareketliliğini, kuvveti, dengeyi ve duruşu arttırır. Kasların gevşeyerek uzamasını sağlamak için derin nefes alıp vermek ve düzgün, uzun hareketler yapmak özellikle önemlidir. Pilates darbesiz bir egzersiz sistemi olduğu için eklemleri ve uzuvları diğer egzersiz yöntemlerine göre daha rahat çalıştırır. Pilates egzersizlerinde hareketler defalarca tekrarlanmadığı için vücudunuzu etkin bir şekilde çalıştıran doğal, akıcı hareketlerle esneme ve kuvvetlendirme rutinlerini birleştiren bir rejimdir.
 
HANGİ SIKLIKTA PİLATES YAPMALIYIM?
Vücudunuzun gerektiği gibi kendini onarması için haftada 2 veya 3 çalışma öneriyoruz. Bazı öğrenciler haftanın 7 günü egzersiz yapıyor… Bu konuda vücudunuzun sesini dinleyin, zamanı geldiğinde dinlenmek istediğini size hissettirecektir. O gün egzersiz yapmak için kendinizi zorlamak yerine dinlenmeyi tercih edin.
 
SONUÇLARI NE ZAMAN GÖRÜRÜM?
Sonuçları alma hızı kişiden kişiye değişir. Genel sağlık ve fitness düzeyiniz, genetiğiniz, alışkanlıklarınız ve şu anki fiziksel durumunuza bağlıdır ve bütün bu faktörler ne kadar çabuk sonuç elde edeceğinizi belirler.
 
KİMLER PİLATES YAPABİLİR?
Pilates, en gencinden en yaşlısına kadar bütün fitness düzeylerinde yapılabilir. Bugün pilates sadece performansını arttırmak isteyen profesyoneller veya sakatlanma riski olan sporcular tarafından değil, fitness düzeyini arttırmak veya bedenini iyileştirmek isteyen herkes tarafından yapılabilir.
 
KİMLER YAPMAMALIDIR?
Tıbbi durumu veya sakatlığı olan kişiler önce doktorlarına danışmalılar ve yazılı görüş almalıdırlar. Pilates egzersizleri bir çok tıbbi probleme uygun olacak şekilde değiştirilebilir. Pilates’in iyileşmeye olumlu katkı sağladığı çok uzun zamandır fizyoterapistler ve kemik hastalıkları doktorları tarafından kabul edilmiştir.
 
PİLATES SADECE KADINLAR İÇİN MİDİR?
Hayır pilates herkes içindir. İster genç, ister yaşlı, ister kadın, ister erkek, ister kıdemli veya ister egzersize yeni başlamış yeni bir egzersizci olun pilates vücudunuzu baştan sona değiştirecek ve onu içten dışa yapılandıracaktır.
 
HANGİ YAŞTA PİLATES YAPMAYA BAŞLAYABİLİRİM, HANGİ YAŞTA BIRAKMALIYIM?
7’den 70’e herkes pilates yapabilir. Pilates egzersizlerinin yapılma yaşı diye bir kavram bulunmamaktadır. Kişisel yönlendiricinizle bu işi kolaylıkla planlayabilirsiniz.
 
HAMİLEYİM PİLATES YAPABİLİR MİYİM?
Öncelikle herhangi bir egzersiz programında olduğu gibi, özellikle de gebelik söz konusu olduğunda doktorunuzla görüşerek pilates yapmanızın uygun olup olmadığını öğrenin. Pilates vücudun özünün kontrolüne ve karın, sırt ve gluteus kaslarına odaklandığı için gebelik süresince ve gebeliğin hemen ardından sizler için son derece yararlı olacaktır.
 
YOGA VE PİLATES ARASINDA FARK NEDİR?
Harika bir doğu prensibi olan Yoga’nın Pilates’le birçok benzerliği vardır. Joseph Pilates doğunun hareket biçimlerini incelemiş ve bunları kendi yöntemlerine eklemiştir. Ancak yine de farklar vardır. Her iki prensibi de çalışmış olanlar Pilates’de ki nefes alıp verme, doğrusal hareket kalıpları ve hareketlerin akıcılığı bakımından farklar olduğunu ifade etmektedir.
Sağlıklı ve güzel günler dilerim.
 
Nurcan Bengin
(KGM Pilates Eğitmeni)
 

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.