Haftalık Bağımsız Gazete 28 Temmuz 2021

Kireçlenme ve kırıklara dikkat!

Korona virüsü sürecinde kireçlenmeler, kemik erimesine bağlı kırıklar ve ağrı kesici kullanımı giderek artıyor. Konuyla ilgili olarak Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Dr. Adnan Konal, “Kemik ve eklemlerimizin sağlıklı olabilmesi için beslenme kadar, hareketli bir hayata ihtiyaç vardır” diyor

Kireçlenme ve kırıklara dikkat!
Görkem Durusoy

Trafik kazaları, spor yaralanmaları ve düşmeler sonucu kırılabilen kemikler, insan vücudunun en sağlam organı olarak tanımlanıyor. Fakat uzmanlar salgın sürecinde kireçlenmeyle birlikte osteoporoza (kemik erimesi) bağlı kırıkların, kendi kendini tedavi etmelerin ve gelişigüzel ağrı kesici kullanımının da giderek arttığını vurguluyor. Özellikle kalça, el bileği ve omurga kırıkları ön planda yer alıyor. Peki karantina sürecinde kırıkların artmasındaki temel sebep nedir? Gelişigüzel kullanılan ağrı kesicilerin vücuda ne tür zararları var? Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Dr. Adnan Konal görüşlerini gazetemiz ile paylaştı.

“HAREKETLİ HAYATA İHTİYAÇ VAR”

Korona virüsü salgını kemik ve eklem hastalıkları problemlerinde artışa neden olduğunu belirten Dr. Adnan Konal, bunun nedenini şöyle açıklıyor: “Kemik ve eklemlerimizin sağlıklı olabilmesi için beslenme kadar, hareketli bir hayata da ihtiyaç vardır. Hareket hem oynak yerlerimizin hem de kemik yapımızın daha sağlıklı kalmasını sağlar. Özellikle 65 yaş üzeri vatandaşlarımızın her zaman alışmış oldukları aktivasyonları yapamaması sonucu, osteoporoz olarak adlandırdığımız kemiğin dayanıklılığının azalması durumu ortaya çıkabilir. Bu durum en ufak bir düşme ile kalça kırığı, el bileği kırığı ve bel bölgesi omur kırıklarının kolayca oluşmasına neden olabilir”. Konal sözlerini şu cümlelerle sürdürdü: “Salgın nedeniyle sokağa çıkmaktan korkan 65 yaş üstü kişilerde osteoporozun yanı sıra hareket azlığının getirdiği diğer bir sorun da adele gücünün azalmasıdır. Kişiler kendi vücutlarını kaldıramaz duruma gelebilir. Az hareket eden eklemlerde, kan akımının azalması sonucu, halk arasında eklem kireçlenmesi dediğimiz tablo da ortaya çıkabilir. Osteoporoza bağlı ağrılarda, ağrı kesici ilaçlar şikayetleri nispeten azaltmak için kullanılabilir ama doğrusu ilaçlarla nedene yönelik tedavi yapılmasıdır.”

BU HATAYI YAPMAYIN!

Kireçlenme ve kırıklar sebebiyle gelişigüzel ilaç kullanımının tehlikeli sonuçlar doğuracağını söyleyen Konal, “İnsanlar evde kendi kendini tedavi etmeye çalışıyor. Bu tedavide gelişigüzel birçok ağrı kesici kullanılıyor. Maalesef geçici olarak uyuşturmaktan başka bir işe yaramayan bu ilaçlar karaciğer ve mide düşmanı olabilecekleri gibi, kalp krizine, felce ve tansiyon yükselmesine sebep olabilir.” şeklinde konuştu. Dr. Adnan Konal şöyle devam etti: “Kişiler kendilerini bu durumdan korumak için evde düzenli olarak vücut ağırlıklarını kullanarak egzersiz yapmalı. Egzersiz hem kemiklere yük bindirerek hem de kemiklerde kan dolaşımını arttırarak kemik erimesi ve eklem kireçlenmesini önlemede etkili olur.”

AĞRILAR İÇİN BUZ UYGULAMASI

Karantina sebebiyle evde kalan ve eklem ağrıları yaşayan bireylere tavsiyelerde bulunan Dr. Adnan Konal, “Verebileceğimiz en iyi tavsiye; sürekli evde hareket halinde olmaları, yapabiliyorlarsa düzenli basit egzersiz hareketleri ile kemik ve eklem sağlıklarını korumalarıdır. Ağrılı eklemleri için evde günde iki kez 20 dakika buz uygulamalarını öneriyoruz. Bu arada vücutlarını fırsat buldukça daha iyi bir D vitamini aktivasyonu için güneş ışığına maruz bırakmaları çok önemli bir yer tutuyor. Son olarak da kemik eklem sağlığı için kalsiyumdan zengin besin kaynakları ile düzenli beslenmelerini ve sigara içmemelerini tavsiye ediyoruz.” ifadelerini kullandı.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.