Haftalık Bağımsız Gazete 19 Ekim 2019

Heybeliada'da sağlık isyanı

Heybeliada’da hastane bulunmaması nedeniyle geçtiğimiz pazar günü, bir gencin ölümden dönmesi ve kolunu kaybetmesi halkı ayaklandırdı.

Heybeliada'da sağlık isyanı

Heybeliada’da hastane bulunmaması nedeniyle geçtiğimiz pazar günü, bir gencin ölümden dönmesi ve kolunu kaybetmesi halkı ayaklandırdı. Adalar Belediyesi ise yazılı bir açıklamayla Belediye’nin Nöbetçi Sağlık Memurluğu’nun aranmadığını bildirdi.
 
Ali Mert Baltacı geçen Pazar günü sabah 04.00 sıralarında kolundan yaralandı. Sokağa çıkarak arkadaşlarından yardım isteyen 22 yaşındaki Baltacı, bir arkadaşından yardım istedi.
Ancak Heybeliada’da ne bir hastane, ne de bir doktor olmaması sebebiyle Ali Mert Baltacı kolunu kaybetti. Bunun üzerine Twitter’da “heybeliadayahastaneistiyoruz” hashtagi ile ada halkı sesini duyurmak için kampanya başlattı. Heybeliada’da oturan vatandaşlar kendi adalarında ve diğer adalarda hastane olmaması nedeniyle ciddi tehlikeler yaşandığına dikkat çekerek bu ihmalin son bulması için Adalar’a teşekküllü bir hastane yapılması gerektiğini söylüyor.
Ali Mert Baltacı’nın doktoru da, “Yarım saat daha erken gelebilseydi kolunu kurtarabilirdik” dedi. O gece yaşananları Hürriyet’ten Buse Özel’e anlatan Baltacı’nın kızkardeşi tarafından da doğrulanan iddialar şöyle:

MAZOTUMUZ YOK, ARABA KAN OLUR GÖTÜREMEYİZ
“Arkadaşımız Ali Mert Baltacı 11 Ağustos gecesi bir kaza geçirdi. Adamızda onu götürebileceğimiz bir hastane yoktu. 112 deniz ambulansını aradık, mazotu yokmuş götüremedi. Polisten rica ettik askeriyenin yetersiz revirine gidelim diye, ‘araba kan olur’ dendi. Biz burada hayattan bahsediyoruz. Biz burada 22 yaşında bir çocuktan bahsediyoruz, sırf birileri daha çok para kazansın diye kapatılan hastane yüzünden o artık tek kol ile yaşayacak. Durum böyleyken bunu bir daha yaşayacağımız kesinken biz sadece bunun önüne geçmek istiyoruz. Biz burada sadece 22 yaşında bir çocuktan bahsetmiyoruz. Burası ada, buraya sadece gezmeye gelinmiyor. Biz burada yaşıyoruz ve bizim hastanemiz yok. Lütfen bizi görün, bizi duyun. Ali Mert hâlâ yoğun bakımda, o bizi göremiyor, duyamıyor. Fazla bir şey istemiyoruz, sadece teşekküllü bir hastane istiyoruz.”

“NEDEN HASTANE YOK?”
Heybeliada halkı 16 Ağustos Cuma günü İlçe Sağlık Müdürlüğü önünde eylem yaptı. Büyükada Saat Kulesi önünden saat 15.00’da başlayan eylemde sık sık “Diren Ali Mert adalılar seninle”, “Sağlık haktır satılamaz” ve “Polis değil doktor otel değil hastane istiyoruz” sloganları atıldı. Aile Sağlığı Merkezi önünde Heybeliada Forumu imzasıyla Nesil Özgül’ün okuduğu basın açıklamasında hastane ve doktor eksikliğine dikkat çekildi. Yetkililere seslenen grup adada düzenli çalışan ve sürekli doktoru bulunan bir hastane istediklerini belirterek “Ali Mert son olsun” dedi. Topladıkları imzaları İlçe Sağlık Müdürlüğü’ne veren grup buradan kaymakamlığa yürüdü.
 
BELEDİYE: “NÖBETÇİ SAĞLIK MEMURLUĞU ARANMADI”
Adalar Belediyesi ise bir basın açıklamasıyla o gün yaşananları anlattı ve 7 gün 24 saat hizmet veren Belediye Nöbetçi Sağlık Memurluğu’nun aranmadığını bildirdi. Belediye’den yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
2009-2013 yılları içerisinde Sağlık Bakanlığı ve İstanbul Valiliği (İl Sağlık Müdürlüğü/İl Halk Sağlığı Müdürlüğü) ile imzaladığımız 7 adet işbirliği protokolleri ile Adaların Sağlık Sorununa ilişkin üretilen çözümlerden başlıcaları; 
-Tam Donanımlı 112 Deniz Ambulansı’nın Büyükada Belediye İskelesinde konuşlandırılarak adalara hizmet vermeye başlaması, personeline Belediye Hizmet Binasında yer temini sağlanarak ulaşım ve iaşe giderleri karşılanmaktadır.
-BüyükadaAdalar Belediyesi’nin İstanbul Valiliği (İl Sağlık Müdürlüğü) ile yaptığı protokol çerçevesinde, Türk Musevi Cemaati’nin katkılarıyla Belediye Hizmet Binası bitişiğine Adalar 1 No’lu Acil Yardım İstasyonu yaptırılmış ve İstasyonda görevlendirilen personel 7 gün 24 saat hizmet vermektedir.
-Heybeliada; Adalar Belediyesine ait arsada, projesi hazırlanıp Maltepe Üniversitesi işbirliği ile yaptığımız Heybeliada Sağlık Merkezi 2010 yılında açılmıştır. Ardından Belediye Meclis kararıyla 7/24 esasına göre, 112 Acil Servis sisteminin kurulması, temel sağlık hizmetlerinin sunulabilmesi, Aile Hekimliği sisteminin 08.00-24.00 saatleri arasında hizmet vermesi koşullarını içeren protokol imzalanarak Merkezin kullanım hakkı İstanbul Valiliği/İl Sağlık Müdürlüğüne devredilmiştir. Protokole göre Adalar Belediyesi tarafından Merkezin arka tarafına yapılması gereken Adalar 2 No’lu Acil Yardım İstasyonu’nun yapımı  1 Haziran 2013 tarihinde tamamlanmıştır.
-Burgazadası; Demonte bir birim yaparak, Toplum Sağlığı Merkezi ve aile hekimliği merkezinin açılması sağlanmıştır ve Belediye Zabıta Lojmanı Toplum Sağlığı Merkezi’ne ek hizmet birimi olarak kullanılması için tahsis edilmiştir.
-Kınalıada; Belediye Meclisinin kararıyla Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nden bir bina kiralanarak Toplum Sağlığı Merkezine tahsisi yapılmıştır.
-Tüm Adalarda Sağlık Bakanlığına ait Tam Donanımlı Kara Ambulanslarına Personel desteği verilmektedir.
-Adalar Belediyesine ait Horoz Reis ve Hızır Reis tekneleri 7 gün 24 saat hasta acil durumda olmayan hastaların adalardan anakaraya nakilleri gerçekleştirilmektedir. 2013 yılında Horoz ve Hızır Reis tekneleri ile Adalardan anakaraya, anakaradan Adalara taşınan hasta sayısı, 471 kişidir.” 
 
“HEYBELİADA SENATORYUMU KADERİNE TERKEDİLDİ”
Açıklamada ayrıca 1924 yılından beri faaliyette bulunan tam teşekküllü Heybeliada Sanatoryumu’nun Maltepe’deki Süreyya Paşa Göğüs Kalp ve Damar Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne nakledildiğine dikkat çekilerek “Uzun süre binlerce hastanın tedavisinin yapıldığı, 660 yatak kapasiteli Sanatoryum 2005 yılından beri Sağlık Bakanlığı tarafından kaderine terk edilmiş durumdadır. Hiçbir geliri olmayan Adalar Belediyesi’nin sağlık alanındaki hizmetlere verdiği bu desteklerin maddi karşılığı, yılda yaklaşık 1 Milyon TL’ye ulaşmaktadır. Kamuoyunun doğru bilgilendirilmesini sağlamak üzere, bu açıklamanın yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur” denildi.

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.