Haftalık Bağımsız Gazete 24 Ekim 2020

Korku dolu müzik öyküleri

10 yazarlı ‘Hayalet Müzik’ kitabı, müziğin korkutucu öykülerini biraraya getiriyor

Korku dolu müzik öyküleri
Gökçe UYGUN

Korku dolu müzik öykülerinden oluşan ‘Hayalet Müzik’ isimli kitap, okuru korkunun dünyasında müzikli bir yolculuğa çıkarıyor.

Aynı zamanda kitabın yazarlarından olan Özlem Ertan’ın, konsept tasarımını ve proje yönetmenliğini üstlendiği bu karanlık ve müzik dolu derleme, “10 Yazardan 10 Dehşet Öyküsü” altbaşlığını taşıyor. Artemis Yayınları etiketiyle okurlarıyla buluşan, lansmanı Kadıköy'de yapılan antolojide Türkiye’nin önde gelen korku ve fantazya yazarlarının öykülerinden oluşuor. Böylelikle de hem evrensel anlamda müziğin ve edebiyatın nabzını tutuyor hem de yereli evrensele taşıyor.

Kitapta yer alan yazarlar ve öykülerinin isimleri şöyle: Murat Baykan (Son Ses), Nurgül Çelebi (Ölüm Müzikali), Hakan Balcı (Av ve Avcı), Özlem Ertan (Gece Gelen), Mehmet Berk Yaltırık (Kemençe), Funda Özlem Şeran (Münasebetsiz), Uğur Kılınç (İstanbul’un Cadıları), Zeynep Çolakoğlu (Hayalet Peşimde), Murat S. Dural (Beyhude Melodiler), Aşkın Zengin Akkuş (Sandima).

Daha önce ‘Aşkın Karanlık Yüzü’ ve ‘Karanlık Yılbaşı Öyküleri’ gibi yine korku temalı öykü seçkilerinin içinde yer alan Özlem Ertan, “Uzun zamandır gazetelerde, dergilerde müzik yazarlığı yapıyorum. Çok iyi bir klasik müzik ve opera dinleyicisiyim. Korku edebiyatıyla da iç içeyim. Bu iki ilgi alanımı bir proje kapsamında birleştirmek istedim.” diye anlatıyor. Ertan, “İnsanın hayal ettiği, hayalini gerçekleştirdiği ve kendi hayalinden korktuğu, en azından tedirgin olduğu bir dünyayı dışımıza değil, basbayağı içimize yansıtıyor. İçinden müzik geçen, gerilim dozu yüksek, hayal gücü dolu, tekinsiz öyküler bunlar...” ifadelerini kullanıyor.

(Özlem Ertan'ın korku edebiyatı ve müzik temalı bir söyleşisinden)

ÖYKÜLER VE MÜZİKLER

Hayalet Müzik kitabındaki 10 hikaye, birbirinden farklı müzik tür ve eserlerini barındırıyor. Ertan'ın hikayesi ‘Gece Gelen’de klasik müzik ve opera ön planda. Zeynep Çolakoğlu’nun öyküsünde metal müzik parçaları, Mehmet Berk Yaltırık’ın öyküsünde hem Karadeniz kemençesi hem de Paganini var. Uğur Kılınç, Aşkın Zengin Akkuş ve Murat S. Dural’ın hikâyeleri ilhamını klasik müzikten alıyor. Murat Baykan’ın hikâyesinde rock müzik, Nurgül Çelebi’ninkinde Notre Dame de Paris müzikali, Hakan Balcı’nın öyküsünde ‘Çökertme’ türküsü, Funda Özlem Şeran’ın kurgusunda ise Seyyan Hanım’ın ‘Çapkın’ tangosu duyuluyor. Kitapta, öykülerde bahsi geçen müzik eserleri ve besteciler hakkındaki dipnotlar da bulunuyor.

MÜZİĞİN HAYALETİ ARAMIZDA”

Yazar-şair Altay Öktem, kitaba yazdığı sunuş yazısında şöyle diyor: “(...) Hangi müziği dinlerseniz dinleyin, müziğin bu tekinsiz hayatı görmezden gelmenizi sağlayamayacağını bilmelisiniz. Çünkü sizi kendinizden geçiren o ritmin Dante’nin cehennemindeki budaklı ruhların birbirine sürtünmesinden kaynaklanıp kaynaklanmadığını, şarkının sonundaki gizemli seslerin, ölen birinin boğazından çıkan son sesler, son hırıltılar olup olmadığını kim bilebilir ki?” diye soruyor. Öktem, “Hayalet Müzik’te yer alan, çok değerli on yazarın kaleminden dökülen bu öyküler, insanın hayal ettiği, hayalini gerçekleştirdiği ve kendi hayalinden korktuğu, en azından tedirgin olduğu bir dünyayı dışımıza değil, basbayağı içimize yansıtıyor. Ruhumuzun karanlık yanına ışık tutuyor. Ve her ışığın bir müziği olduğunu yeniden hatırlatıyor bize. Kiminin duyduğu, kiminin gördüğü, kiminin öldüğü bir müzik. Öyleyse söz ritme karışsın ve müzik başlasın artık. Üstünüzden kan eksik olmasın!” 


 


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.