Haftalık Bağımsız Gazete 17 Ağustos 2017

“Trenler Haydarpaşa Garı’na gelecek”

Haydarpaşa Dayanışması üyeleri ve çok sayıda Kadıköylü ana hat trenlerinin 5 yıldır yapılmaması sebebiyle Haydarpaşa Garı’nda basın açıklaması düzenledi. Marmaray projesinin bir an önce tamamlanması ve Haydarpaşa Garı ve çevresi için devreye sokulmak istenen projelerden vazgeçilmesi talep edildi

“Trenler Haydarpaşa Garı’na gelecek”
Erhan DEMİRTAŞ

Tarihi Haydarpaşa Garı’ndan ana hat trenle seferlerinin durdurulmasının üzerinden 5, banliyö tren seferlerinin durdurulmasının üzerinden ise 3 yıl geçti. Haydarpaşa Garı ve çevresi için 2004 yılından beri mücadele eden Haydarpaşa Dayanışması’nın çağrısıyla gar binasında bir araya gelen çok sayıda İstanbullu ve Kadıköylü 29 Ocak Pazar günü basın açıklaması düzenledi.

Tren seferlerinin yeniden başlaması ve Haydarpaşa Garı’nın tren ulaşımı için kullanılması gerektiğini ifade eden Kadıköylüler, “Haydarpaşa yağmacısından davacıyız”, “Haydarpaşa garı ve tren hatları kültürel mirasımızdır” yazılı dövizler ve “Hayır'lısı ile o trenler Haydarpaşa Garına gelecek” yazılı pankartı taşıdı.

Eyleme CHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş, CHP Parti Meclis Üyesi Kadir Gökmen Öğüt, CHP Kadıköy İlçe Başkanı Ali Narin,  Mimarlar Odası Genel Başkanı Eyüp Muhcu ve demokratik kitle örgütü temsilcileri katıldı. Basın açıklamasını TCDD Emeklisi Tren Şefi Musa Ulusoy yaptı.

“RANT PROJELERİNDEN VAZGEÇİLMELİ”

Marmaray Projesi’nin ikinci etabı olan Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi için ilk ihalenin 2006 yılında yapıldığını hatırlatan Ulusoy, Haydarpaşa ve Sirkeci Garı’nın korunarak İstanbul ulaşımındaki yaşamsal öneme sahip konumlarının sürdürülmesi için hukuk mücadelesinin devam ettiğini belirtti.

Tren seferlerinin durdurulmasından sonra İstanbul’daki trafik yoğunluğunun arttığını söyleyen Ulusoy, “İstanbul’un her karışına karayolu taşımacılığını esas alan tüneller, alt ve üst geçişler ve köprüler yapılmasının kent içi ulaşımına hiçbir katkısı bulunmuyor. Marmaray Projesi bir an önce tamamlanmalıdır. Gar binaları ve geri sahaları için raflarda bekletilen rant projelerinden artık vazgeçilmelidir” dedi.

Ulusoy’dan sonra söz alan KESK Genel Sekreteri Hasan Toprak, “Haydarpaşa ile ilgili proje başladığından beri hep beraber direniş sergiledik. Burada çalışanlar her zaman parasız, nitelikli bir ulaşım içinde mücadele ettik. O yüzden de her zaman hükümetin hedefinde oldu. Bugüne kadar hep hayırlı işler yaptık. Hayırlı işler yapmaya da devam edeceğiz. Bu memleketi bu hayırsızlara bırakmamak için mutlaka Haydarpaşa gar olarak kalacak” diye konuştu.

PROJENİN TARİHİ

Marmaray projesinin ikinci etabı olan Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi için ilk ihale 2006 yılında yapıldı. AMD şirketinin kazandığı ilk ihale 2010 yılında feshedildi. İkinci kez yapılan ihaleyi ise OHL şirketi kazandı. 2014 yılı sonunda OHL, maliyet artışını gerekçe göstererek işi yavaşlattı. OHL kendisine teslim edilen hatları sökmek dışında yalnızca Gebze-Pendik arası üç yolun inşası konusunda faaliyet yürüttü. Ulaştırma Bakanlığı firmaya Haziran 2015’te bitmesi gereken hatların tamamlanması için ek süre verdi. Şirket 8 Haziran 2015’te çalışmalara yeniden başladı. Marmaray projesinin 2018 yılının sonunda bitirileceği açıklanmıştı.

Ayrılık çeşmesi’nden Gebze’ye 43,8 kilometre, Avrupa yakasında Kazlıçeşme’den Halkalı’ya 19,2 kilometre olmak üzere toplam 63 kilometre uzunluğundaki çift hat ve mevcut istasyonlar kaldırıldı. Aynı güzergahta 3 hatta izin verecek şekilde tüm altyapı ve istasyonlar yeniden inşa edilmeye başladı. Anadolu yakasında 27, Avrupa yakasında ise 10 olmak üzere toplam 37 adet yeni yüzey istasyonu inşa edilecek. Bunlardan 7’si (Pendik, Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve Halkalı) şehirlerarası tren-banliyö tren aktarma istasyonu olacak. Diğer 30 istasyon ise banliyö İstasyonu olarak sadece Marmaray trenlerine hizmet verecek. 2 viyadük; 27 karayolu, 29 yaya altgeçidi, 21 karayolu, 12 yaya üst geçidi, 19 nehir geçiş köprüsü ve 60 menfez olmak üzere 170 adet sanat yapısı yeniden inşa edilecek.

Cevaplanması için Ulaştırma Bakanlığı’na ilettiğimiz sorulara cevap olarak,  tarihi istasyonların yerinden korunacağı belirtilmişti. Yapılacak çalışma kapsamında Göztepe istasyonu önce çelik taşıyıcı üzerinde askıya alınması, altında hat yapıları inşa edilerek tarihi istasyonun yerinde korunarak restore edilmesi planlanıyor.  Yeni istasyonların eski istasyonlara yakın noktalara inşa edilmesine de devam ediliyor. Birleşik Taşımacılık Sendikası yetkililerinden aldığımız bilgiye göre; çalışmalar şu an hızlı bir şekilde devam ediyor. Zemin düzeltme çalışmalarının sürdüğü hat üzerinde köprüler sökülerek taşınıyor. Şu ana kadar sökülen köprülerin uygun görülen yerlere inşa edilmesi planlanıyor. 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.