Haftalık Bağımsız Gazete 22 Eylül 2017

Kadıköylü hız kontrolü istiyor

Kızıltoprak sakinleri, geçtiğimiz yıl Bağdat Caddesi, Çetin Emeç Bulvarı ve sahil yoluna yerleştirilen hız denetim sistemi kameralarının Kızıltoprak ve Feneryolu arasına da konulmasını istiyor

Kadıköylü hız kontrolü istiyor
Kaan DERTÜRK

Kadıköy’ün gözbebeği olarak anılan Bağdat Caddesi’nde geçtiğimiz yıl, sonu ölümle biten araba kazaları sonucunda hız sınırını ölçen kameralar yerleştirilmişti. Bağdat Caddesi başta olmak üzere Cemil Topuzlu, Çetin Emeç Bulvarı ve Bostancı sahil yoluna yerleştirilen kameralarla “Koridor Hız Denetim Sistemi”  uygulaması resmen devreye sokulmuştu. Bu yöntem sayesinde lüks otomobillerin sürat denemesi yapmasının önüne geçilmesi ve hız sınırını aşan otomobillerin polis ekiplerince durdurulması hedefleniyordu. Geçtiğimiz günlerde ise gazetemizin okurlarından Kızıltoprak bölgesinde, koridor hız denetim sisteminin olmadığı yönünde şikâyetler aldık. Şikâyetler üzerine de Kızıltoprak semtine giderek esnaf ve vatandaşlara, “hız denetim sistemi aktif bir şekilde uygulanıyor mu?” sorusunu yönelttik.

 “UYGULAMA YETERSİZ”

Bağdat Caddesi’nde iki yıldır esnaflık yaptığını belirten Bülent Kökler, uygulamanın Kızıltoprak mevkiinde yetersiz kaldığını belirterek, “Gündüzleri bir derece yoğunluktan ötürü hız yapılamıyor ama akşam vakti araç trafiği sakinleyince inanılmaz derecede bir hız yarışı oluyor. Trafik birbirine giriyor. Yapılan bariyerler ve engeller neticesinde biraz olsun hızlar düştü ama kazalar halen olmaya devam ediyor. Uygulamanın yetersiz kaldığını hem düşünüyorum hem de tanık oluyorum. Bizim bulunduğumuz bölgede can güvenliğimizi koruyacak bir önlem yok.” dedi.

“MOTOR SESLERİ SUSMUYOR”

Yaklaşık 40 yıldır Kızıltoprak mahallesinde ikamet eden Neriman Sucu ise araba kazalarının her geçen gün azalmak yerine arttığını söyleyerek, “Ne zaman başımı yastığa koysam caddeden motor sesleri geliyor ve uyuyamıyorum. Şu an benim mahallemde herhangi bir uygulama olmadığına adım gibi eminim. Burası artık gençlerin yarış pisti olmuş. Bu kötü imajı yıkmak içinse ciddi yaptırımları olan ve aktif bir şekilde işleyen bir sisteme ihtiyacımız var.” şeklinde konuştu.

“KAZALAR DEVAM EDİYOR”

15 yıldır Bağdat Caddesi’nde simitçilik yapan Kadıköylü Tahsin Yürekli ise kazalara dair değişen hiçbir şeyin olmadığını ifade ederek, “Kazalar olmaya devam ediyor. Oturduğum yerde her gün birçok kazaya denk geliyorum. Kimisi küçük çaplı kimisi ise yolu saatlerce kapatacak derecede büyük oluyor. Hava biraz kararınca hemen arabaların motor sesleri duyulmaya başlanıyor. İnsanlar burayı artık yarış noktası bellemişler. Benim bulunduğum noktada ise herhangi bir önlem ya da uygulamaya denk gelmiş değilim.” diye konuştu.

“MAHALLEMİZE UĞRAMADI”

26 yaşındaki Şebnem Dinç, işe gidebilmek için her sabah Bağdat Caddesi güzergâhını kullanan bir Feneryolu semti sakini. “Caddenin büyük bir kısmında denetim sistemi var ama bizim mahallemize henüz uğramadı.” diyen Dinç, “Ben de Kadıköylüyüm ve ben de araba kullanıyorum. Ne zaman Bostancı durağından itibaren Bağdat Caddesi’ne giriyorum işte o zaman araçların biraz daha kontrollü olduğunu görüyorum. Ne de olsa uygulamalar caydırıcı oluyor. Fakat ne zaman kendi mahalleme giriş yapsam arabalar aniden hızlanmaya başlıyor. Çünkü benim mahallemde denetim uygulaması söz konusu değil. Sürücüler de bunun farkındalar ve hız yapıyorlar. Geçen yıl, evime yakın bir mesafede genç bir sanatçı trafik kazasında yaşamını yitirdi. Sürekli olarak bu kazaları duyuyoruz ve endişeleniyoruz. Üzücü olayları biz de yaşamamak için uygulamanın mahallemize gelmesini istiyoruz.” şeklinde konuştu.

“EKSİK KALIYOR”

50 yıldır Kızıltoprak’ta ikamet eden Şaban Özbuğutu ise Bağdat Caddesi’nde yaşanan “yozlaşmanın” aşırı hıza ve kazalara sebebiyet verdiğini ifade ederek, “Burası eski Bağdat Caddesi değil. Çocuk bile kalmadı burada. Dükkânlar kapanıyor ve hayat pahalılaşıyor. Bizler lüks araçların hız yaptığına sürekli tanık oluyoruz. Bunlar yaptırımla ya da ceza ile çözülecek konular değil. Direkt olarak ailenin, çocuğunu nasıl yetiştirdiğiyle alakalı konular. Çocuklarımıza doğru eğitimi veremedikten sonra Bağdat Caddesi’ne yapılan bütün önlemler eksik kalıyor.” dedi.

Gazete Kadıköy olarak, İstanbul Emniyet Müdürlüğü'ne, Kızıltoprak mevkiine hız koridor sisteminin ne zaman konulacağıyla iligili sorularımızı yönelttik. Eminyetten konuya ilişkin açıklamalarını bekliyoruz.

BAĞDAT CADDESİ KAZALARI
■ 30 Nisan 2000: Baran Balcıoğlu, Erdem Celesun’un aracına çarptı. Celesun ve Selin Uras öldü.
■ 7 Haziran 2004: Yarış yapan iki araçtan biri, otomobilinin camını silen taksici Şükrü Özçelik’in ölümüne neden oldu.
■ 11 Temmuz 2015: Murathan Öztürk, tezgâhına çarptığı çiçekçi Mehmet Kaya’yı öldürdü.
■ 14 Temmuz 2015: Yarış yapan A.E.A.’nın kaldırımda çarptığı 3 gençten 1’i öldü, 2’si yaralandı.

■15 Ocak 2016:  Zeynep Nur Koşan’ın Bilkent Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencisi 20 yaşındaki Feride Büşra Taşlı’ya çarpması sonucu ölümüne neden oldu.

■30 Nisan 2016: Orkun Efe Bardakçı kullandığı aracın keman sanatçısı Okan Arıkan’a çarpması sonucu Arıkan öldü.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.