Haftalık Bağımsız Gazete 18 Eylül 2019

'Ters istikamet uygulaması kaldırılmalı'

TMMOB İstanbul Şube Başkanı Battal Kılıç, metrobüs kazalarının yanlış ulaşım politikalarının sonucu olduğunu belirterek karayolu ulaşımı yerine raylı ulaşımın tercih edilmesi gerektiğine dikkat çekti

'Ters istikamet uygulaması kaldırılmalı'

Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Battal Kılıç, metrobüs kazalarının yanlış ulaşım politikalarının sonucu olduğunu belirterek karayolu ulaşımı yerine raylı ulaşımın tercih edilmesi gerektiğine dikkat çekti

Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Battal Kılıç son dönemde yaşanan metrobüs kazalarına ilişkin açıklama yaptı. Metrobüs hattının hizmete girdiği 2007 yılından bu yana yetkilileri uyardıklarını ancak uyarıların dikkate alınmadığını aktaran Kılıç, “Ülkemizde trafik akışı sağ şeritten olmasına rağmen, metrobüs sürücüleri mesai yaptıkları saatlerde sürekli ters istikamette araç kullanıyor. Normal koşulların aksine olan bu durum sürücülerin konsantrasyon kaybına ve kimi zaman gerekenin aksi yönde refleksler vermesine sebep olarak kaza olasılığını arttırıyor. Bununla birlikte ters istikamet uygulaması, ters yönlü çarpışmaların yaşanmasına sebep oluyor. Otomobillerin E5’te yasal sınır olan 70 kilometre hız, metrobüslerin de 50 kilometre hızla gittikleri düşünülürse, araçlar birbirlerine 120 kilometre toplam hızla çarpabilmekte, dolayısıyla da kazalarda ölümleri artırmaktadır” diye konuştu.

“KALICI ÇÖZÜMLER ÜRETİLMELİ”
Kılıç, İstanbul’un ulaşım sorununa dair kalıcı çözümler üretmenin yolunun da uzun vadeli planlamalarla demiryolu ve deniz yolu taşımacılığına ağırlık vermekten geçtiğini ifade ederek “Fakat bütün uyarılarımıza rağmen, İstanbul kent içi ulaşımının büyük bir kısmını karayolu ulaşımı oluşturuyor. İETT’nin 2015 verilerine göre günlük yolcu sayısının ulaşım ağlarındaki dağılım oranına baktığımızda; karayolunun yüzde 77, demiryolunun yüzde 18, deniz yolu ulaşımınınsa yüzde 5 olduğunu görmekteyiz. Metrobüs ise günde 1 milyona yaklaşan yolcu sayısı ile karayolu ulaşımı içerisinde önemli bir paya sahiptir” diye konuştu.

“BARİYERLER GÜÇLENDİRİLMELİ”
İstanbul’da yaşayanların 2007 yılından bu yana, demode bir ulaşım sistemine mahkûm edildiğini söyleyen Kılıç, şöyle konuştu: “Bu durum, uzun vadede raylı sisteme bağlı bir kent içi ulaşım politikasının hayata geçirilmesini zorunlu kılarken, kısa vadede yaşanması muhtemel metrobüs kazalarını önlemek için alınması gereken tedbirlerin önemini ortaya koymaktadır. Küçük revizyonlarla körüklü otobüslerden devşirilmiş araçlar yerine,  metrobüs yoluna uygun araçlar tahsis edilerek, ters istikamet uygulaması kaldırılmalı, böylece olası kazalarda yoldan çıkma halinde kafa kafaya çarpışmaların önüne geçilmelidir. Kısa vadede bu yapılamıyorsa Metrobüs yolunu diğer yoldan ayıran bariyerlerin ciddi şekilde güçlendirilerek, araçların metrobüs yoluna ya da metrobüsün akan trafiğe girmesi engellenmelidir. Bunun için ‘Enerji Sönümleyici ve Yönlendirici’ bariyerler kullanılmalıdır”dedi. 
Gerekli denetimlerin yapılması noktasında oda olarak hazır olduklarını bildiren Kılıç “İnsan hayatını hiçe sayan rantçı, piyasacı anlayışa son verilmesi için yetkilileri, kent içi ulaşım sorunlarının çözümü konusunda yeterli bilgiye sahip olan meslek odalarına kulak vermeye davet ediyoruz” dedi. Geçtiğimiz ay Acıbadem metrobüs durağında yoldan çıkan metrobüs, D-100 karayoluna girerek, yolda seyreden araçların üzerine uçmuştu. 11 kişinin yaralandığı kazada onlarca araç ise hasar görmüştü.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.