Haftalık Bağımsız Gazete 19 Eylül 2019

Kış mevsimine sporla hazırlanın

Sonbaharın son aylarına yaklaştığımız şu günlerde havalar da yavaş yavaş soğumaya başladı. Peki, yaklaşan kış mevsimine biyolojik yapımız ne kadar hazır ya da bu aşamada sporun önemi nedir?

Kış mevsimine sporla hazırlanın

Sonbaharın son aylarına yaklaştığımız şu günlerde havalar da yavaş yavaş soğumaya başladı. Peki, yaklaşan kış mevsimine biyolojik yapımız ne kadar hazır ya da bu aşamada sporun önemi nedir? Sorunun cevabını, işin profesyonelleri cevaplıyor

Mustafa SÜRMELİ
Kadıköy Belediyesi’nin uzman spor eğitmenleri Habil ve Gül Yenici çifti vücudumuzun kışa hazırlanmasında sporun ve dengeli beslenmenin büyük önemi olduğunu vurguluyor.
Sporun yaşı olmadığını söyleyen uzman spor eğitmenleri, spora hayatımızda yemek, nefes almak, uyumak gibi yer vermek gerektiğini ifade ederken, “Spor yapacaksak, özellikle belli bir yaştan sonra spora başladıysak mutlaka bir doktor kontrolünden geçmemiz lazım” diyerek uyarıda bulundu.

SOĞUK HAVALARA DİKKAT!
Gül Yenici’nin yaklaşan kış öncesi spor yapmak isteyenlere tavsiyeleri var. Düzenli egzersiz, dengeli, doğal beslenmek, günlük minimum 30 dakikayı yürüyüş egzersizine ayırmak gerektiğini anlatan Gül Yenici, sporun herhangi bir mevsimi olmadığını ama spor salonlarının mevsimi olduğunu belirtti. Mevsim değişimleri nedeniyle üşüyüp hastalanmamak için daha dikkatli olmak gerektiğini ifade eden Gül Yenici, “Şöyle ki; insanların hayatı okullar açıldıktan sonra daha düzenli hale geldiği için Ekim ayı spora başlangıç için uygun oluyor. Özellikle Şubat, Mart, Nisan ayı çok yoğun oluyor, çünkü herkes yaza hazırlık yapıyor. Spor salonu mevsimi başlıyor. Havaların bir soğuk bir sıcak olması hastalığa davetiye çıkarabilir. Buna dikkat edilmeli” dedi.

KADINLAR KIŞA NASIL HAZIRLANMALI
Gül Yenici özellikle kadınlara bazı tavsiyelerde bulundu ve şunları söyledi: “Önce biyolojik durumumuzu bilmemiz lazım. İnsan biyolojisi kışın havaların soğumasıyla yağlanmaya daha müsait oluyor. Kadınlarda ise östrojen hormonundan dolayı bu müsaitlik erkeklere göre çok daha fazla oluyor. Doğal olarak da sonbahardan itibaren kış mevsiminde biz kadınlar olarak yağlanmaya daha açık oluyoruz. O yüzden beslenmemize çok dikkat etmemiz gerekiyor bu anlamda hele 30 yaş ve üzeri isek beslenme burada çok önemli rol alıyor”.

ŞEKERE DİKKAT!
“Karbonhidratı minimuma çekmemiz, şekeri hayatımızdan çıkarmamız gerekiyor. Katkı maddeli şekerli gıdalardan mümkün olduğunca uzak durmamız gerekiyor” diyen Yenici, vücudun enerjiye de ihtiyaç duyduğu için karbonhidrat içeren gıdaların mümkün olan en az şekilde alınması gerektiğini belirtti.
SUYU İHMAL ETMEYİN
İlk defa spora başlayanlar ya da uzun aradan sonra yeniden başlayanlar için önce kardio çalışması, 20 dakikalık bir yürüyüş,10 dakikalık bir bisiklet çevirme,10 dakikalık kol bisikleti gibi üst bölgeyi çalıştıran kardio makinesiyle çalışmaya başlanmasını öneren Gül Yenici, vücut egzersiz yapmaya hazır hale geldiği zaman da bölgesel çalışmaya başlandığını belirterek bir başka önemli konu hakkında şunları söyledi: “Spor yaparken, susadığınızda, mola verdiğinizde, setler arasında su içebilirsiniz. Ama tabii ki yarım litre, bir litre şeklinde değil de o anlık susuzluğunuzu giderecek kadar suyu tüketmeniz lazım. Ama günlük su tüketimi minimum 2 litreyken, spor yaparken bunu maksimum 2 buçuk - 3 litreye çıkarmakta bir sakınca yok.”

KAS YAPARKEN SAKATLANMAYIN
20 yıldır sporun içinde olan Habil Yenici de spor yapmak isteyen beyler için bazı tavsiyelerde bulundu. Egzersiz, doğru ve doğal beslenme ile vücudun bağışıklık sisteminin güçleneceğini söyleyen Habil Yenici, “İlk önce kardiyo çalışmasıyla başlanmalı. Yürüyüşle başlayıp, açma-germe hareketleri yapılmalı. Ondan sonra küçük ağırlık çalışmaları yapılmalı. Basamakları birer birer çıkmalı, birden ağırlık çalışmasına girdiğimizde kaslarımız buna hazır olmadığı için sakatlık yaşanabilir. Aksi halde kas yırtılmaları, eklemlerde, omurlarda ağrılar, fıtıklar ortaya çıkabilir. Böyle bir durumla karşılaşmamak için ilk etapta kimseyle yarışmadan hafif hafif basamakları çıkarak spor yapmakta fayda vardır.”

NE KADAR SPOR?
Spora haftada ayrılması gereken zaman hakkında da bilgi veren Habil Yenici, “Haftayı pazartesi, çarşamba, cuma ya da salı, perşembe, cumartesi olarak spor yapılacak günler şeklinde ayırabiliriz. Fitness eğitmenleri ya da spor eğitmenleri olarak minimum haftada 3 günü tavsiye ediyoruz. Egzersizler günlük 1 saat olmalıdır” dedi.

MASA BAŞINDA DA EGZERSİZ YAPILIR
İş yaşamında özellikle masa başı işlerde bilgisayar kullanıyorlarsa el bileklerinde ve dirsek ekleminde sinir sıkışmaları olup birtakım rahatsızlıklar ortaya çıkabiliyor. İki uzman spor öğretmeni parmaklar, eller, bilekler ve dirseklerin zaman zaman esnetilmesi tavsiyesinde bulundu. Özellikle karın bölgesinin içeride tutularak oturulmasının omurgayı dikleştirdiği ve dik oturmayı, karın kaslarının aktif hale gelmesini sağladığını belirttiler.


KADIKÖYLÜ SPORDA
Kadıköy Belediyesi’nin kış boyunca faaliyette olacak kış spor okuluna Kadıköylülerin ilgisi büyük
Kısa bir süre önce başlayan Kadıköy Belediyesi Kış Spor Okullarının kontenjanı doldu. Kadıköy Belediyesi, 11 farklı spor branşında hem yetişkinler hem de çocukların, sonbahar ve kış mevsimini spor dolu bir programla geçirmesi amacıyla 3 Ekim Pazartesi günü başlattığı Kış Spor Okulu programına 2 bine yakın Kadıköylünün devam ettiği belirtildi. Kadıköy Belediyesi’nin Kalamış’taki spor merkezinde, Selamiçeşme Özgürlük Parkı’nda, Caferağa Spor Salonu’nda çocuklara ve yetişkinlere yönelik 11 farklı branşta spor eğitimleri devam ediyor.
Kadıköy Belediyesi Kalamış Spor Merkezi’nde; yetişkinler için pilates, zumba, yoga, satranç, masa tenisi, horon, latin dansları, tenis  branşlarının yanı sıra çocuklar için  zumba, masa tenisi, jimnastik,  tenis, futbol, satranç branşlarında eğitimler veriliyor. Göztepe Selamiçeşme Özgürlük Parkı’nda yetişkinler ve çocuklar için tenis, çocuklar için futbol okulu devam ediyor. Caferağa Spor Salonu’nda çocuklar için voleybol ve basketbol branşlarında eğitimler devam ediyor.

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.