Haftalık Bağımsız Gazete 17 Ocak 2018

Kara Karga'dan ‘Çukur' oyunu

Tiyatro Kara Karga, ilk oyununu sahneledi. Yönetmen Oktay Emre’nin “Çukur” adlı oyununa ilgi büyüktü.

Kara Karga'dan ‘Çukur' oyunu

Tiyatro Kara Karga, ilk oyununu sahneledi.  Yönetmen Oktay Emre’nin “Çukur” adlı oyununa ilgi büyüktü. Oyunu izleyen yazar Latife Tekin, “Genç bir yönetmenin edebiyatımızı oyuna uyarlaması beni çok mutlu etti” dedi.

Aysel KILIÇ

Tiyatro Kara Karga’nın genç ekibi, “Çukur” adlı oyuna imza attı. Yazarlığını ve yönetmenliğini Oktay Emre’nin yaptığı oyun, 50 kuşağından kara anlatı yazarı Vüs’at Orhan Bener’in “Bay Muannit Sahtegi’nin Notları”, 80 dönemi yazarlarından Latife Tekin’in “Gece Dersleri” ve Modern İran edebiyatının yasaklı yazarı Sâdık Hidayet’in “Kör Baykuş”  adlı romanlarından yola çıkılarak yazılmış.
Oyun, döngüsel bütünlüğü ve postmodern üslubuyla kadın sorununu farklı açılardan tartışmaya açıyor. İktidar, yazgı, ölüm, ensest, aşk ve başkaldırı gibi temalar etrafında dönen oyun, izleyicinin bir yargıya varmasını engellerken tüm bu temalar etrafında izleyicinin yeniden düşünmesine de olanak sağlıyor.
 
İLK GÖSTERİME YOĞUN İLGİ
Özge Özdemir, Serhat Özbek ve Şahin Adıgüzel’in oyunculuğunu yaptığı “Çukur”un ilk gösterimi 18 Ocak’ta KargART’ta yapıldı.  
Gösterişten uzak bir salonda sahnelenen Çukur’un sahne tasarımı da alıştığımızın dışında. Rabia Kip ve Onur Özcan’ın tasarımını yaptığı sahnede, hikâyeler bir araba, bir bavul ve mezar etrafında toplanıyor. Yoğun ilginin gösterildiği oyunun izleyicileri arasında yazar Latife Tekin de vardı.
 
TEKİN: “OYUN ÇOK ETKİLEYİCİ”
Gösterimin ardından Çukur’un ekibi ve Latife Tekin izleyicilerle söyleşti. Tekin, “Genç bir oyun yazarı olan Oktay Emre’nin, edebiyatımızı, eserlerimizi oyuna uyarlaması beni çok mutlu etti.  Üç ayrı metni kaynaştırması çok önemliydi. Yazmak kolay ama onu seslendirmek, sahnelemek ayrı bir yetenek. Oyun çok etkileyici. Oyuncular da çok başarılıydı” dedi.
 
“TİYATRO SORUNLARLA YÜZLEŞMELİ”
“Karakterlerimizin hepsi, alışılmışın dışında başkaldıran karakterler” diyen yönetmen Oktay Emre ise toplumsal sorunlar ile Türkiye Tiyatrosu arasındaki uçuruma vurgu yaparak, “Türkiye Tiyatrosu kendi gerçekleriyle yüzleşmeli. Aksi takdirde tiyatrodaki tıkanmışlığın önü açılamaz. Türkiye Tiyatrosunda da maalesef kendi sorunlarıyla hesaplaşan, yüzleşen tiyatrolar yok denilecek kadar az” dedi ve yapacakları tüm işlerde estetik kaygıyı her daim ön planda tutacaklarını söyledi.
 
NEDEN KARA KARGA?
Oktay Emre, Tiyatro Kara Karga’ya yönelik soruları da yanıtladı.  
Tiyatro Kara Karga’yı Nisan 2014’te kurduklarını anlatan Emre, neden “Kara Karga” ismini verdiklerini ise şöyle ifade etti: “Karga renginden ve karakterinden ötürü öteki olarak konumlandırıldığı için ve her şeyi dışından görebilen bir yapıya sahip olduğu için biz bu ismi verdik.”  Oktay Emre, henüz bir sahnelerinin olmadığını, ancak önümüzdeki sene kendi sahnelerini açmayı planladıklarını da söyledi.  
 

 

 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.