Haftalık Bağımsız Gazete 19 Nisan 2018

İnteraktif Sahaf: Moda Kitap

Kitap satmaya Kadıköy sokaklarında başlayan Moda Kitap’ın sahibi Hakan Tunç, şimdilerde ABD’de den Çin’e kadar birçok ülkeye internet üzerinden kitap satıyor

 İnteraktif Sahaf: Moda Kitap

Kitap satmaya Kadıköy sokaklarında başlayan Moda Kitap’ın sahibi Hakan Tunç, şimdilerde ABD’de den Çin’e kadar birçok ülkeye internet üzerinden kitap satıyor
 
Erhan DEMİRTAŞ
 
Kadıköy denince akla gelen ilk şeylerden bir tanesi de, kuşkusuz Kadıköy’ün kitapçıları olacaktır. Sadece Kadıköylü okurların değil çevre ilçelerden gelenlerin de böyle düşünmesi normal, çünkü Kadıköy’de çok sayıda sahaf var. Büyük şirketlerin kitap satışında tekelleşmeye gitmesiyle beraber, küçük dükkân sahiplerinin işi de gittikçe zorlaşıyor.
Yıllar önce Kadıköy sokaklarında kitap satan Hakan Tunç ile kendi hikâyesi ve Kadıköy üzerine keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

SOSYAL MEDYA ETKİSİ
Tunç’u Kadıköy’deki diğer sahaflardan ayıran bir özellik var. O da, sosyal medyayı kullanarak müşteriye ulaşması. Öğrencilik yıllarında 3 bin kitap biriktiren Tunç, çeşitli işlerde çalıştıktan sonra kitapçı olmaya karar vermiş. Moda’da yarı bodrum bir apartman dairesinde kitapçılığa başlayan Tunç, Kadıköy’ü tercih etmesinin sebebini şöyle açıklıyor; “Kadıköy’ü seviyorum ve kendimi burada rahat hissediyorum. Kadıköylüler genel olarak kültür ve sanata ilgili. Bu iş Taksim’de de yapılır ancak Kadıköy’ün dokusu bu işe daha uygun.”
Sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanan Tunç, İkinci el ve sahafiye alanında sosyal medyayı kullanan çok fazla kimsenin olmadığını ve farklı işler yapan çok sayıda işletmecinin Moda Kitap’ı takip ettiğini söylüyor. ABD, Çin ve Avrupa’ya kitap satmasının nedeni de sosyal medya ağlarını sağlıklı bir şekilde kullanması…
Okuru sosyal medya ağları üzerinden dükkânına davet ederek, geleneksel esnaf misafirperverliğini başka bir alana taşıdığını ifade ediyor. Maddi anlamda daralan ve küçülen sahafların, sosyal medya üzerinden kendilerine bir çıkış yolu bulabileceğini ifade eden Tunç, tekelleşmenin parasal sorunların dışında sansür ve baskıyı da beraberinde getireceğini düşünüyor.

“BULUNAMAYAN KİTAP YOKTUR”
11 bin kitabın olduğu Moda Kitap’ta yaklaşık 10 bin kitap ikinci el. Tunç, okurun genel olarak ikinci el kitap tercih ettiğini belirterek, bulamayacağı hiçbir kitabın olmadığı iddiasında da bulunuyor. Uzun zamandır Althusser’in Gelecek Uzun Sürer kitabını bulamayan biri olarak, Tunç’un bu iddiasını deneyimlemiş oldum. Kitabı buldu ancak biraz pahalıydı.
Moda Kitap sadece kitap satılan bir yer değil, aynı zamanda çeşitli kültür ve sanat etkinliklerin de düzenlendiği bir mekân. Örneğin bu ay içinde dört söyleşi yapılacak. Bunun yanında çocuklar için okuma etkinliği düzenlenecek.
Kadıköylü yazar Burak Eldem tarafından yazarlık eğitimi, yazar Efe Moral tarafından da İngilizce yazarlık eğitimi başlayacak.

MART ETKİNLİKLERİ
Moda Kitap’ın bu ay için düzenlemeyi planladığı etkinlik takvimi şöyle:
6 Mart Cuma günü yazar Fehim Işık ile Ortadoğu gündemi ile Türkiye’de yaklaşan genel seçimler konuşulacak. Mart’ın ikinci haftası Poyraz Karayel dizisi oyuncularından Görkem Kanbolat ve Celil Nalkoçan ile Popüler kültür ve Sanat ilişkisi konulu bir söyleşi düzenlenecek. Üçüncü hafta ise Nihan Bora ile Dijital Medya ve Kültür İlişkisi konulu bir söyleşisi düzenlenecek. Mart ayının son haftasında ise oyuncu Barış Atay ile Sinema ve İktidar üzerine bir söyleşi yapılması planlanıyor.
“Burayı kitap satan bir yer olmaktan çok, Kadıköy’ün kültürel ruhuna uygun bir alana dönüştürmeye çalışıyoruz” diyen Tunç, Nisan ayından itibaren Moda Kitap’ta sinema gösterimlerinin de başlayacağını söylüyor.
 Kitap almak zorunda değilsiniz, burası misafirlere açık bir sahaf, hatta doğum gününüzde uğrarsanız kitap bile hediye alabilirsiniz. Ya da twitter üzerinden her hafta düzenlenen yarışmalara katılıp ücretsiz kitap sahibi olabilirsiniz. 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.