Haftalık Bağımsız Gazete 28 Kasım 2021

Hız kazalarına 'koridor' önlemi

Sonu ölümle biten araba kazalarının önüne geçebilmek için, Bağdat Caddesi başta olmak üzere Cemil Topuzlu Caddesi, Çetin Emeç Bulvarı ve Bostancı sahil yoluna “Koridor Hız Denetim Sistemi” kuruldu.

Hız kazalarına 'koridor' önlemi

Sonu ölümle biten araba kazalarının önüne geçebilmek için, Bağdat Caddesi başta olmak üzere Cemil Topuzlu Caddesi, Çetin Emeç Bulvarı ve Bostancı sahil yoluna “Koridor Hız Denetim Sistemi” kuruldu. Kadıköy İlçe Emniyet Müdürü Kenan Kurt, 50 kilometre hız sınırını aşan sürücülerin anında belirleneceği sistemin başarılı olacağını söylüyor
 
Erhan DEMİRTAŞ
Güzel ve modern bir cadde olması kadar sonu ölümle biten araba yarışları ile bilinen Bağdat Caddesi’nde yeni bir uygulama devreye konuldu. Bağdat Caddesi ile birlikte Cemil Topuzlu, Çetin Emeç Bulvarı ve Bostancı sahil yoluna araçların hız sınırını ölçen kameralar yerleştirildi. “ Koridor hız denetim sistemi”  uygulaması ile lüks otomobillerin sürat denemesi yapmasının önüne geçilecek. Bağdat Caddesi’nin Maltepe girişinden başlayıp Selamiçeşme çıkışına kadar devam eden koridorda, sahil yolu ve caddeye çok sayıda kamera yerleştirildi. Bu sistemle araçların her iki yola giriş çıkış saatleri hesaplanarak, hız sınırını aşıp aşmadıkları belirlenecek. Hız sınırını aşan otomobiller polis ekiplerince durdurulacak.

ANINDA BELİRLENECEK
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün yönetmeliğine göre yerleşim yeri içinde hız sınırı 50 kilometre. Bağdat Caddesi’nde de uygulanan 50 kilometre hız sınırını aşan sürücüye para cezası verilecek. Ancak aşırı hız yapan sürücülere para cezasının dışında  “Kamunun Can Güvenliğini” tehlikeye atmaktan da işlem yapılarak suç duyurusunda bulunulacak.
Kadıköy İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı’nın ortaklaşa yürüttüğü hız koridoru sistemiyle görüntüler merkezden de takip edilecek. Beş parkurdan oluşacak sistem Maltepe tarafından giriş yapan aracın Selamiçeşme’den çıkışını hesaplayarak, hız sınırının aşılıp aşılmadığı kontrol edilecek. Elektronik Denetleme Sistemi’ne (EDS) bağlı olarak çalışacak sistemle aşırı hızdan kaynaklı oluşan kazaların büyük oranda önüne geçilmesi hedefleniyor.

EDS’DEN FARKLI
 Bağdat Caddesi’nde ve Kadıköy’ün birçok caddesinde trafiğin ve sürücülerin kontrolünü sağlayabilmek için Elektronik Denetleme Sistemi Kurulu. Ancak Elektronik Denetleme Sistemi; kırmızı ışık ihlali, hatalı solama ve şerit ihlali gibi daha sınırlı bir kapasiteye sahip.  Hız koridoru sistemi ise teknik olarak daha geniş imkânlarla denetim sağlayacak. Hız koridoru sistemi ile belirlenen noktalarda araçların gerçek zamanlı tarih ve saat bilgisi ile belirli bir güzergâh üzerinde belirlenen ortalama hızını hesaplayacak. Otomatik plaka tarama sistemiyle koridor giriş ve çıkış noktalarından geçen araçların plakaları kayıt altına alınacak.  Belirlenen noktalar arasında 50 kilometre hız sınırını aşan sürücüler anında tespit edilecek. Sistem 24 saat devrede olacak. Koridor hız sistemi bu hafta devreye sokulacak.

AMACIMIZ KAZALARI ÖNLEMEK
Projeyle ilgili Gazete Kadıköy’e açıklama yapan Kadıköy İlçe Emniyet Müdürü Kenan Kurt, “Kadıköy İlçe Emniyet Müdürlüğü olarak son bir yıldır bu proje üzerinde çalışıyorduk. Bağdat Caddesi maalesef sonu ölümle ya da yaralanmalarla biten trafik kazalarıyla hatırlanıyor. Biz de bunun önüne geçebilmek için bu projeyi hazırladık. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı’na projeyi sunduk ve proje kabul edildi. Gerekli alt yapı sistemini gerçekleştirdikten sonra Bağdat Caddesi, Cemil Topuzlu, Çetin Emeç Bulvarı ve sahil yoluna ‘koridor hız denetim sistemi’ kurduk’’ açıklamasını yaptı.
Amaçlarının vatandaşlara ceza vermek olmadığını vurgulayan Kurt, geleneksel denetim sistemlerinin yeterli olmadığını ve koridor hız sisteminin kullanıldığı yerlerde hızdan kaynaklanan ölümlü veya yaralanmalı kazaların ciddi oranda azaldığını belirtti. Vatandaşların daha huzurlu ulaşım sağlamalarını istediklerini ifade eden Kurt, “Bu proje ile kazaların önüne geçebileceğimizi düşünüyorum. Özellikle Bağdat Caddesi’nde trafik kazaları önemli bir sorun. Amacımız; trafik kazalarını, maddi ve manevi kayıpları azaltmak. Bu problem her koşulda daha çok teknoloji kullanılarak çözümlenebilir” değerlendirmesini yaptı. Kurt, son olarak sürücülere bir çağrıda bulunarak; “ Bu sistemle geniş çapta bir denetim sağlayacağız ama sürücülerin daha dikkatli olup kurallara uyması gerekiyor. Tüm sürücülerden isteğimiz lütfen kurallara uysunlar” dedi.
 
“CAYDIRICI OLUR”
Bağdat Caddesi’nde yaşayan vatandaşlar da uygulama konulacak “Koridor hız sisteminin” başarılı olacağını düşünüyor. “Artık kaza haberi almak ve ölümlerin yaşanmasını istemiyoruz” diyen vatandaşlar bütün sürücülerin kurullara uyması gerektiğini belirtiyor.
Çiçekçi Mehmet Emin Kaya’yı yakından tanıyan cadde esnafı Yılmaz Özel, bir daha ölümlere tanık olmak istemediğini belirterek, hız koridoru sisteminin kurulması ile birçok sürücünün daha dikkatli olacağını ifade ediyor. İnsan hayatının her şeyden üstün olduğunu dile getiren Özel, “ Gündüz zaten caddede çok trafik var. Bu sebeple sürücüler çok hızlı gidemiyor. Ama gece geç saatlerde lüks arabaları kullanan gençler caddeyi yarış pistine çeviriyor. Bu proje ile bu durumun azalacağını düşünüyorum” diye konuştu.
Sürücülerin kurallara uyması ile kazaların yaşanmayacağını söyleyen Hüseyin Karakuş ise para cezası ile birlikte hapis cezasının da gündeme getirilmesinden yana. Para cezasını kabul eden sürücülerin aşırı hız yapmaya devam edeceğini belirten Karakuş, “Bence çok yerinde bir proje ama ne kadar faydalı olur bilemiyorum. Her sürücü bilinçli davranırsa bu kadar kazanın da yaşanmayacağını düşünüyorum” dedi.

“HAPİS CEZASI OLMALI”
İstanbul’un ve Kadıköy’ün trafik çilesini en iyi anlayan ve çok sayıda kazaya şahitlik eden taksi şoförleri de uygulamanın hayata geçirilmesinden memnun. “Gündüz trafik yoğun olduğu için zaten 50 kilometreden hızlı gidemiyoruz. Bu uygulama ile daha çok gece araba kullananlar denetlenecek” diyen Hüseyin Demirtaş, kameraların konulduğu caddelere ve yollara daha fazla set kurulması gerektiğini belirtiyor.
Hız sınırı konusunda ticari taksilere istisna gösterilmesi gerektiğini belirten Ümit Koç ise gece aşırı hız yapan sürücülerin hızlı araba kullanmaya devam edecekleri görüşünde. Koç, “Aşırı hız yapan sürücüler genelde lüks araba kullanıyor. Yani maddi durumu iyi olan insanlar. Para cezasının tek başına yeterli olacağını düşünmüyorum” dedi.
“Aşırı hız yapanların ehliyetlerine uzun süre el konulmalı ya da hapis cezası verilmeli” görüşünü paylaşan Mustafa Aydoğdu da “Umarım bu uygulama başarılı olur da ölümlerle karşılaşmayız” diye konuştu.

ÖLÜMLER DEVAM EDİYOR
Bağdat Caddesi’nde yıllardan beri sonu ölümle biten trafik kazaları yaşanıyor. Araba yarışlarının da yapıldığı caddede en son üniversite öğrencisi Feride Büşra Taşlı hayatını kaybetti. İddialara göre, 15 Ocak Cuma gecesi kırmızı ışıkta geçen 34 LG 9655 plakalı lüks otomobil sürücüsü 25 yaşındaki Z.N.K,  Bilkent Üniversitesi’nde okuyan hazırlık sınıfı öğrencisi 20 yaşındaki Feride Büşra Taşlı’ya çarptı. Taşlı, ambulansla hastaneye götürüldüğü sırada hayatını kaybetti. Üniversite öğrencisi Taşlı’nın arkadaşları, sürücünün en ağır cezaya çarptırılması için “Büşra Taşlı’nın katili cezasız kalmasın” sloganıyla sosyal medyada imza kampanyası başlattı.

BAĞDAT CADDESİ KAZALARI
■ 30 Nisan 2000: Baran Balcıoğlu, Erdem Celesun’un aracına çarptı. Celesun ve Selin Uras öldü.
■ 7 Haziran 2004: Yarış yapan iki araçtan biri, otomobilinin camını silen taksici Şükrü Özçelik’in ölümüne neden oldu.
■ 11 Temmuz 2015: Murathan Öztürk, tezgâhına çarptığı çiçekçi Mehmet Kaya’yı öldürdü.
■ 14 Temmuz 2015: Yarış yapan A.E.A.’nın kaldırımda çarptığı 3 gençten 1’i öldü, 2’si yaralandı.

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.