Haftalık Bağımsız Gazete 19 Eylül 2019

Haydarpaşa için nöbeti TMMOB tuttu

Haydarpaşa Garı için her hafta Pazar günü tutulan nöbetin 239’uncusunu Türk Mimar ve Mühendis Odaları Birliği (TMMOB) üyeleri tuttu

Haydarpaşa için nöbeti TMMOB tuttu

Haydarpaşa Garı için her hafta Pazar günü tutulan nöbetin 239’uncusunu Türk Mimar ve Mühendis Odaları Birliği (TMMOB) üyeleri tuttu
 
Haydarpaşa Garı’ndan trenler el çektirildiğinden beri her Perşembe ve Pazar, Haydarpaşa Dayanışması ve destekçileri tarafından nöbet tutuluyor. 21 Ağustos Pazar günkü 239’uncu nöbeti ise TMMOB İl Koordinasyon Kurulu üyeleri tuttu. Basın açıklaması da yapılan nöbetin gündemi, Haydarpaşa Liman ve Geri Sahası’nın Özelleştirme İdaresi’ne verilmiş olmasıydı.
“Haydarpaşa Gar Kurtuldu”  haberlerine bir yenisinin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın açıklaması ile gündeme geldiği hatırlatılan basın açıklamasında
“Bakan açıklamasında yargı kararı ile iptal edilen, yargı kararı nedeniyle bu yılın başında revize edilen Haydarpaşa Garı ve yakın çevresi planlarının akıbeti konusunda her hangi bir açıklama olmadığı gibi, aynı açıklamada gar ve limanın arkasında bulunan saha ile ilgili henüz net bir bilgi verilmedi.” denildi.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Haydarpaşa Gar ve Liman Alanı ile Geri Sahası (Harem, Haydarpaşa ve Kadıköy), coğrafik konumu, eskiden beri yüklendiği ulaşım yükü (Harem Otogarı, Haydarpaşa Limanı, Denizyolları, Toplu Taşıma Durakları ve Haydarpaşa Garı) ve barındırdığı mevcut kullanımlar (tarihsel merkez) itibariyle İstanbul Metropoliten Alanının en önemli odak noktalarından birini oluşturmaktadır. Bölge Anadolu Yakasındaki en uç indirme-bindirme ve aktarma noktası olması sebebiyle, iki yaka arasındaki deniz, kara ve demiryolu taşımacılığının metropol içindeki en merkezi iki bölgesinden biridir.
Bugün iptal edilen planların yerine Haydarpaşa Garı ve Çevresinin mevcut işlevinin korunmasına yönelik bir plan henüz söz konusu değildir.
Oysa İstanbul’un ve ülkemizin Haydarpaşa Garına ihtiyacı vardır. Hızlı trenlerin yanı sıra ülkenin en uç sınırlarına kadar giden trenlerin, şehir içi taşımacılığının bir an önce başlatılması gerekmektedir. Bu konuda yeterli yargı kararı vardır. Ancak ne yazık ki Hükümet ve İBB, 2004 yılından bu yana süren mücadelemiz ile durdurulan rant projelerinin yerine bir yeni rant projesi ile karşımıza çıkmaktadırlar.
Haydarpaşa Dayanışması altında sürdürülen mücadeleler sonunda elde edilen kazanımların koruması ve Haydarpaşa Garı çevresi ile birlikte işlevini sürdürmesi için mücadelede kararlı olduğumuzu bir kez daha vurguluyoruz.”

“HAYDARPAŞA TRENLE BULUŞSUN”
TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu imzalı açıklamada talepler şöyle sıraladı:
1. Haydarpaşa Garı’nın restorasyonunun aslına uygun tamamlanması, yeniden trenlerle buluşması, hat boylarındaki tescilli istasyonların korunması ve hattın ivedi olarak tamamlanması sağlanmalıdır.
2. Haydarpaşa Gar ve Liman sahasını gelir getirici projeler için Özelleştirme İdaresi Başkanlığına devreden TCDD İşletmesi Yönetim Kurulu’nun 12 Eylül 2012 tarihli kararının iptal edilmesi gerekir.
3. Haydarpaşa Gar ve Liman sahasını gelir getirici imar planları hazırlanması için TCDD ile İBB arasında 30.11.2007 tarihinde imzalanmış olan protokolün iptal edilmesi gerekir.
4. 31 Ocak 2012’de durdurulan Ana hat trenleri ile 19 Haziran 2013 yılında durdurulan banliyö trenleri hatlarının inşasına sözlere bağlı olarak başlanmasını dileriz.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.