Haftalık Bağımsız Gazete 24 Ekim 2018

Ev yemeklerini internetten nasıl satarım?

İşin adı: Ev yemekleri; sebze, hamur işi, et, özel yemekleri

Ev yemeklerini internetten nasıl satarım?

İşin adı: Ev yemekleri; sebze, hamur işi, et, özel yemekleri

Hedef kitle: Çalışan bayanlar, evlerinde davet verenler, kalabalık misafir ağırlayanlar, işyerleri, tencere yemeği yemek isteyenler, hızlı kahvaltı yapmak isteyenler.
               
Site mesajları ve reklamlarda kullanılacak cümleler;
 
* Ev kadınlarından sipariş usulü yemekler, tatlılar...

* Çalışan kadınlara günlük tencere yemekleri...

* Kokteyl, piknik, çay partileri, doğum günleri, mevlid, yılbaşı, özel günler, düğünler, nişan, kına günlerine özel yemek çeşitleri...

* Temiz, sağlıklı, kaliteli, enfes, lezzetli her türlü türk mutfağı yemekleri...

* Yemekler özel olarak siparişiniz doğrultusunda evde hazırlanıp, sağlıklı ve hijyenik bir şekilde, damak tadınıza uygun, leziz yemeklerimizle hazırlanıp teslim edilir...

* Kokteyl, catering, açılış servisi ve organizasyonları (nişan-düğün-sünnet-doğum günü ve özel günler), yılbaşı sepeti, doğum sepeti ve özel istek sepetleri konusunda her zaman en uygun fiyatlarla yanınızdayız .

* Soğuk sandviç, salata, pasta ve böreklerimizle kahvaltısız kalmayınız.
 
Yapılacak İşler
1.      Farklı özelliklere sahip kişilerden bir takım oluşturulmalıdır.
a. Yemek çeşitlerinde başarılı kişiler bulunmalıdır.
b. Web sitesine içerik girebilecek özelliklere sahip birisi.
c.   İş dünyasıyla ilişki kurabilecek kişi.
d. Sosyal ağları aktif kullanan biri.
e. Finans işlerinden anlayan birileri.
 
2. İnternet Site İçeriği
Farklı yemek çeşitleri, yemek tarifleri, öğün listeleri, özel davetler, kurumlara yönelik yemekler
 
3. İnternet Pazarlama
a. İnternet sitesinin sayfa başlıklarında, anahtar kelime tanımlama paragraflarında, dokümanın içeriklerinde anahtar kelimeleri doğru ve anlamlı olarak kullanın.
b. Facebook, XING, Twitter gibi sosyal ağları etkin kullanma.
c.   Arama motoruna uygun içerik geliştirme.
d. Hedef kitlenin bulunduğu sitelere reklam verme.
e. Özel davetler için bölgesel Google Adwords Reklamcılığı.
f.    Yaygın kullanılan blog sitelerindeki bloggerlara yorum yazma.
g. Google Analytics uygulamasını sitenizin çeşitli yerlerine kurarak, sitenize gelen eski ve yeni ziyaretçiler, sitenizde kalma süreleri, hangi kelimeleri arayarak sitenize geldikleri, sitede kalma süreleri gibi istatistikleri izleyin.
h. Yemeklere ait faydalı bilgiler koyunuz. Örneğin; besinlerin faydaları, yemek tarifleri, lehte ve alehte yazılmış makaleler, vs…
i.      Yemek tariflerine ait faydalı bilgiler içeren sayfalarınızın alt kısımlarına  “yorum yaz, arkadaşına gönder, tavsiye et” gibi yayılmacı mesajlar koyarak, sitenizin daha geniş kitleler tarafından kullanılmasını sağlayın.
j.      Müşteri aday veritabanı oluşturun.
k.    Veritabanınızdaki kişilere en azından ayda bir kez e-bülten gönderin.
l.      İletişim bilgileriniz ana sayfada yer alsın.
 
4. Klasik pazarlama
a. Düğün ve davet organize eden firmalarla iletime geçiniz.
b. Civardaki iş yerlerine özel yemek önerilerinde bulunun (düzenli yemek hizmetleri alıyorlarsa, 10 günde bir tencere yemeği önerisinde bulununuz).
c.   İşyerlerine kahvaltı çözümleri sununuz.
d.  Civardaki kafelerle anlaşmalar yapma yoluna gidiniz.
e. Çevredeki küçük esnaf, bakkal vs. iletişime geçilebilir. Onlara yemek verilebildiği gibi kahvaltılık sandviç ürünleri de sunulabilir.
f.    Sattığınız yemeklerin yanına tadımlık başka yemekler sununuz.
g. Yemeklerde kupon uygulamasına giderek daha çok sipariş alabilir ve sadık müşteriler elde edebilirsiniz.
 
 Tuğçe Çamsarı,
(TBD Kadın Bilişim Çalışma Grubu Üyesi)
 

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.