Haftalık Bağımsız Gazete 20 Ekim 2019

#Diren Haydarpaşa!

Marmaray kapsamında raylar yenileneceği için Haydarpaşa trenlere kapatılıyor.

#Diren Haydarpaşa!

Marmaray kapsamında raylar yenileneceği için Haydarpaşa trenlere kapatılıyor. Garda işleyen son hat olan Haydarpaşa-Pendik banliyö hattı 19 Haziran'dan itibaren 2 yıl işlemeyecek. “Trenler kaldırılıyor, susmayın yolcular” çağrısını yapan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası, “Biz hem Haydarpaşa’ya, hem ulaşım hakkına hem de işyerimize sahip çıkıyoruz” diyor. Kadıköy Belediye Başkanı Selami Öztürk ise “Büyükşehir Belediyesi izin verirse bu hattı kullanan yurttaşlarımız için otobüsler kiralayarak devreye sokmak istiyoruz” dedi.
 
Gökçe UYGUN
Türkiye ve hatta dünya gündeminin Gezi Parkı direnişi efsanesiyle sarsıldığı bugünlerde, gündemde kendine pek yer bulamayan bir konu daha var tarihi bir gar olan Haydarpaşa'nın, kalan son trenlere de kapatılıyor olması...
Avrupa yakasındaki Halkalı ile Asya yakasındaki Gebze’yi demiryolu ile bağlayacak olan Marmaray projesi uyarınca çeşitli istasyonlarda çalışmalar yürütülüyor. Bu kapsamda Pendik-Söğütlüçeşme Banliyö Hatlarının ve İstasyonlarının İyileştirilmesi Projesi için inşaat çalışmaları başlayacak. Bu nedenle Anadolu yakasının en önemli hatlarından olan Haydarpaşa-Pendik banliyö hattındaki seferlere19 Haziran Çarşamba günü itibarıyla, 24 ay süreyle ara verilecek. 176 banliyö seferinin her gün 75 bin yolcuyu taşıdığı hattın kullanıcılarının ulaşımı için ise ne gibi alternatifler hazırlandığı bilinmiyor. Binlerce yolcuya 2 yıl boyunca nasıl bir ulaşım hizmeti sunulacağı merak konusu. Zira TCDD bu konuda net bir açıklama yapmadı.
 
HAT KAPAMA ÇÖZÜM DEĞİL
Gazete Kadıköy’e değerlendirmede bulunan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Sekreteri Hasan Bektaş, İstanbul’un trafik sorununu çözeceği iddiasıyla yürütülen Marmaray’ın sadece Boğaz Tiüp Geçişi kısmını onayladıklarını belirterek, asıl amacın “rantı yüksek bir yer olan Haydarpaşa Garı’nın devredışı bırakmak” olduğunu söyledi. Bektaş, Haydarpaşa-Pendik banliyö hattının tamamen kapatılmasının yanlış olduğunu vurgulayarak, “Hat kapamadan da iyileştirme yapılabilir. Maliyet ve süre artar ama bu yapılabilir ki dünyadaki örnekleri inceleyerek, yetkililere yolladık” dedi. Yolcuların yaşacağı mağduriyeti işaret eden Bektaş, “Günde 100-150 bin yolcu taşıyan bu hattın kapatılacak olması, Anadolu yakasının hatta İstanbul'un trafiğini kötü etkiler. Bu yolcuları taşımaya otobüsler de yetmez. İstanbullular büyük sıkıntı çekecek maalesef Kaldı ki biz bu çalışmanın açıklandığı gibi 2 yıl sonra biteceğini de sanmıyoruz” diye konuştu. Trensiz Haydarpaşa’yı bir ‘geçiş süreci’ olarak niteleyen Bektaş, “Kafaların ardındaki plan Haydarpaşa'nın otel olması” yorumunu yaptı.
 
SUSMA DİREN, HAYDARPAŞA’YA TREN!
Öte yandan Haydarpaşa Dayanışması'nın pazar günü yaptıkları eylemler de 71. haftasına girdi. Geçen pazar günü her zaman olduğu gibi gar merdivenlerinde buluşan Haydarpaşa eylemcileri, Haydarpaşa'ya sahip çıkmaya devam edeceklerini vurgularken, Taksim Gezi Parkı'ndaki direnişe de selam göndermeyi ihmal etmediler.

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.