Haftalık Bağımsız Gazete 15 Aralık 2018

“Eyvah! Çocuğum Kitap Okumuyor”

Halis Kurtça Çocuk Kültür Merkezi’nde anne ve babaların çocuklarına kitap okuma alışkanlığı kazandırabilmesinin yollarının anlatıldığı “Eyvah! Çocuğum Kitap Okumuyor” atölyesi başladı

“Eyvah! Çocuğum Kitap Okumuyor”
Seyhan Kalkan Vayiç

Kadıköy Belediyesi Halis Kurtça Çocuk Kültür Merkezi’nde hem çocuklara hem de anne ve babalara yönelik eğitici, öğretici ve eğlendiren etkinlikler ve atölyeler devam ediyor. Bu atölyelerden biri de bu sezon ilk defa düzenlenen, iki haftada bir pazar günleri gerçekleşecek ve haziran ayına kadar devam edecek olan “Eyvah! Çocuğum Kitap Okumuyor” atölyesi. Eğitimci ve yazar Özge Doğar tarafından çocuklarına kitap okuma alışkanlığı kazandırmak isteyen annelere ve babalara önemli yol ve yöntemlerin anlatıldığı atölyenin ilki 7 Ekim Pazar günü gerçekleşti.

“KİTAP OKU, ÇÜNKÜ DÜŞÜNMEN GEREK”

“Eyvah! Çocuğum Kitap Okumuyor” atölyesinin sloganının “Kitap oku! Çünkü düşünmen gerek” olduğunu belirten Özge Doğar, atölyeye katılan annelere ve babalara kitap okumanın çocuklara empati yapmayı ve özgüven kazandırdığını söyledi. Doğar, okuma alışkanlığının temelinin aile içinde atıldığına, o yüzden okuma alışkanlığının kazanılmasında ailenin rolünün büyük olduğuna işaret etti.  “Çocukların ilgisini kitaplara çekebilmek için aileler farklı yollar denemelidir. Anneler ve babalar kitap okumaları konusunda çocukları zorlamamalılar” diyen Özge Doğar,  çocuklara kitap sevgisini kazandırabilmenin yöntemlerini şu şekilde sıraladı; “Ortak okuma saati belirlenmeli. Okuma köşesi oluşturulmalı. Alınacak kitaplarda yaş ve dil seviyesi göz önünde bulundurulmalı. Kitap içeriklerine dikkat edilmeli. Kitap fonu oluşturulmalı. Bir dergiye üye olunmalı. Yüksek sesle kitap okunmalı ve hikâye anlatılmalı. Çocuğun anne ve babaya kitap okumasına izin vermeli. Kütüphane gezileri yapılmalı. Kitap fuarlarına gidilmeli. Hediye ve ödülleri sevdiği kitaplardan seçilmeli.”

DİNLEDİĞİNİ ANLAMAK DA ÖNEMLİDİR

Okuma alışkanlığı kazandırmada okuduğunu anlama kadar dinlediğini anlamanın da önemli olduğunu vurgulayan Özge Doğar, “Bu nedenle belirli aralıklarla çocuklarına kitap okuyan ya da hikâye anlatan ebeveynler bu iki becerinin de gelişimine katkı sağlayacaklar. Okuma ya da anlatma etkinliği sırasında ses tonuna, noktalama işaretlerine, mimiklere dikkat edilerek okunması ve anlatılması çok önemlidir.” dedi.  

KİTAP FONU OLUŞTURUN

Eğitimci Doğar, “Aylık bütçelerinizden hem kendinizin hem de çocuklarınızın katkıda bulunacağı bir kitap fonu oluşturabilirsiniz. Bu etkinlik hem harçlığı doğru alışkanlıklar için kullanma becerisini geliştirmekte hem de kitap alma ve okuma konusunda farkındalık kazandırmaktadır.” diye konuştu.

OKUMA KÖŞESİ YAPIN

Evlerin yerleşim planına göre çocuklar ile birlikte bir okuma köşesi tasarlanabileceğini ifade eden Özge Doğar, konuşmasını şöyle sürdürdü; “Çocuklara bu köşeye koyabilecekleri ve kendilerine ait bir kitaplık alabilirsiniz ya da kendi kütüphanenizden çocuklara belirli bir bölüm ayırabilirsiniz. Kişiselleştirme ve sorumluluk bilincini geliştirmek adına oldukça faydalı olan bu etkinliğin, okuma alışkanlığına da pek çok olumlu etkisi bulunuyor.”

Katılan anne ve babaların sorularına ayrıntılı ve aydınlatıcı cevaplar veren Özge Doğar, katılımcılara atölyeye katılım belgesi verdi.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.